سرپرست امور اقتصادی استانداری هرمزگان خبر داد:

اختصاص بی سابقه تسهیلات بانکی به هرمزگان



به گزارش صبح ساحل, سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری هرمزگان گفت: با پیگیری های استاندار محترم؛ بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی به استان اختصاص یافته است که در نوع خود بی سابقه است.

عادل شهرزاد در جلسه شورای هماهنگی بانک های استان با اشاره به جایگاه مهم شبکه بانکی در به ثمر نشستن طرح های سرمایه گذاری در بخش های مختلف، عنوان کرد: بانک ها و موسسات مالی رکن مهم تامین منابع مالی طرح های سرمایه گذاری در بخش های مختلف هستند.

وی در همین خصوص، افزود: بخش مهمی منابع مورد نیاز برای اجرای طرح های سرمایه گذاری در بخش های مختلف از طریق تسهیلات اعطایی شبکه بانکی تامین می شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری هرمزگان، با تاکید بر تسهیل روند پرداخت تسهیلات از سوی بانک ها، تصریح کرد: از شبکه بانکی استان انتظار است فرآیند پرداخت تسهیلات به متقاضیان را ضمن دقت نظر و نظارت کافی تسهیل کنند.

شهرزاد اظهار داشت: شبکه بانکی ضمن تسهیل امور برای متقاضیان بر روند پرداخت تسهیلات به گونه ای نظارت و پایش کنند که از هدر رفت منابع و انحراف در پرداخت و هزینه کرد  تسهیلات بانکی جلوگیری  بعمل آید.

وی با اشاره به پیگیری های استاندار محترم برای اختصاص تسهیلات به استان در قالب مصوبات سفر ریاست محترم جمهور، افزود: با پیگیری های مستمر استاندار محترم  بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات  بانکی  در قالب مصوبات سفر رئیس جمهور به استان اختصاص یافته است که تاکنون اختصاص این حجم از منابع به استان بی سابقه بوده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری هرمزگان گفت: اختصاص این حجم گسترده از تسهیلات به استان فرصت مناسبی برای تسریع در روند توسعه استان در بخش های مختلف است.

شهرزاد در همین خصوص، تصریح کرد: این امر مسئولیت دستگاه های اجرایی و بانک ها برای شناسایی طرح های اولویت دار، پیگیری برای پرداخت تسهیلات و نظارت و پایش مداوم بر روند پرداخت تسهیلات را دو چندان می کند.

وی افزود: دستگاه های اجرایی براساس شاخص های قابل ارزیابی و اولویت های ابلاغی طرح های اقتصادی و سرمایه گذاری را شناسایی و ضمن بررسی کارشناسی طرح ها هماهنگی لازم را با بانک های عامل جهت پرداخت تسهیلات بعمل آورند.

در این نشست سهم هر دستگاه از تسهیلات ابلاغی سفر ریاست محترم جمهوری تعیین و پرونده های ارسالی به بانک های عامل به تفکیک مورد بررسی قرار گرفت.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها