مشاور امور خارجی عربستان:

کاهش تولید نفت را به نفع اقتصاد جهانی است



وزیر مشاور در امور خارجی عربستان تأکید کرد کشورش از نفت همچون سلاحی علیه امریکا استفاده نمی‌کند و کاهش تولید نفت را به نفع اقتصاد جهانی می‌داند.

          

به گزارش صبح ساحل،  وزیر مشاور در امور خارجی عربستان تأکید کرد کشورش از نفت همچون سلاحی علیه امریکا استفاده نمی‌کند و کاهش تولید نفت را به نفع اقتصاد جهانی می‌داند.

به گزارش «الخلیج آنلاین»، «عادل الجبیر»، وزیر مشاور در امور خارجی عربستان، در گفت‌وگو با شبکه «فوکس نیوز» گفت که عربستان در پی استفاده از نفت همچون یک سلاح علیه ایالات متحده نیست و افزود که تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت به نفع اقتصاد جهان است.

او گفت که نفت سلاحی مانند جنگنده یا تانک نیست و با آن نمی‌توان به کسی شلیک کرد بلکه «از نظر ما نفت فقط یک کالای مهم برای اقتصاد جهان است».

الجبیر افزود اینکه گفته شود عربستان تولید نفت را کاهش می‌دهد تا به امریکا آسیب برساند یا دلیلی از این قبیل کاملا بی اساس است.

او روابط امریکا و عربستان را روابطی راهبردی خواند و افزود که عربستان در پی ثبات در بازارهای نفت به نفع خریداران و کشورهای تولیدکننده است.

وی گفت که رشد اقتصادی جهان روندی کاهشی را پیدا کرده و کاهش تولید نفت اقدامی پیشگیرانه برای جلوگیری از فروپاشی بازار سوخت جهان است.

همزمان رئیس جمهور امریکا مسئولیت افزایش قیمت بنزین در کشورش را متوجه عربستان و روسیه دانست و افزود که کشورش در پی یافتن جایگزین‌هایی برای اوپک پلاس جهت افزایش تولید نفت است.

در پی تصمیم اوپک پلاس درباره کاهش 2 میلیون بشکه‌ای تولید نفت، قیمت نفت در بازارهای جهانی 10 درصد افزایش پیدا کرده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها