همزمان با سراسر کشور؛

۱۱ مدرسه برکت در هرمزگان بهره برداری شد



همزمان با سراسر کشور به صورت ارتباط ویدئو کنفرانس با رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب و وزیر آموزش و پرورش از ۱۱ باب مدرسه برکت در هرمزگان بهره برداری شد.

به گزارش صبح ساحل، به نقل از صداوسیما، «یوسف نوری»، وزیر آموزش و پرورش در این مراسم گفت: یکی از برکات ستاد اجرایی به قله رساندن سلامت کشور با واکسیناسیون بود که بازگشایی حضوری مدارس مرهون این تلاش ستاد اجرایی فرمان امام است.

نوری با اشاره به کمبود مدرسه به علت فرسودگی و مسائل مهاجرتی و فرهنگی گفت: آموزش و پرورش جز با کمک مجموعه‌هایی، چون ستاد اجرایی فرمان امام نمی‌تواند اداره شود و از ۲ هزار و ۷۰۰ مدرسه‌ای که تعهد شده هزار و ۷۰۰ مدرسه محقق شده است.


«آیت‌الله محمدی گلپایگانی»، رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب نیز با قدردانی از خدمات ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: ستاد اجرایی در مواقع سیل و زلزله و برای درمان بیماران لاعلاج خدمات بسیاری ارائه می‌دهد.


«رضا مدرس»، معاون عمرانی استاندار هرمزگان هم گفت: این مدارس شامل ۲۹ کلاس و زیربنای ۳ هزار و ۳۵۷ مترمربع است که برای ساخت آن‌ها ۳۹ میلیارد تومان با مشارکت بنیاد برکت و اداره کل نوسازی مدارس استان هرمزگان هزینه شده است.

سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام (ره) نیز در این مراسم گفت: ستاد اجرایی فرمان امام در ۳ حوزه توانمندسازی اقتصادی، اجتماعی و امدادی و زیربنایی فعالیت می‌کند. نوروزی افزود: ۷۵ درصد از فعالیت‌های ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به فعالیت‌های توانمندسازی اقتصادی اختصاص می‌یابد و ۲۵ درصد باقی مانده صرف فعالیت‌های امدادی و زیربنایی می‌شود. وی گفت: تاکنون ۱۸۲ هزار طرح اقتصادی را اجرا کرده‌ایم که از این عدد ۱۷۱ هزار طرح در بنیاد برکت رخ داده است و مجموعا ۱۵۹ هزار میلیارد را در حوزه‌های اقتصادی سامان داده‌ایم که نتیجه آن یک میلیون و ۹۸ هزار فرصت شغلی است.


«محمد ترکمانه»، مدیرعامل بنیاد برکت نیز گفت: بنیاد برکت امسال ساخت ۲۰۰ مدرسه جدید با هزار کلاس درس را با اولویت جایگزینی با مدارس کانکسی در دستور کار دارد و ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای این منظور تخصیص داده است. ترکمانه افزود: هم اکنون ۳ هزار و ۷۵۰ روستا در سراسر کشور تحت پوشش فعالیت‌های مدرسه‌سازی بنیاد برکت قرار دارد و ۲۵۰ هزار دانش‌آموز در مدارس برکت مشغول به تحصیل هستند.


هم اکنون بنیاد برکت در استان هرمزگان ۲۳ طرح مدرسه سازی در دست اجرا دارد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها