مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان:

هرمزگان میزبان همیشگی سیل و خشکسالی است



 مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان با اشاره خشکسالی های ممتد در هرمزگان گفت: این استان میزبان همیشگی سیل و خشکسالی است که نیاز به کارهای آبخیزداری و ارایه راهکارهای حفاظت از طبیعت را چندین برابر میکند.

 

به گزارش صبح ساحل، سیدمحمد نور موسوی گفت: با اینکه سالها خشکسالی در استان تاخت و تاز کرده اما در شرق استان به علت کارهای سنواتی در حوزه آبخیزداری و جلوگیری از سیلاب مشکل خاصی نداشتیم. وی افزود: در حوزه تثبیت شن کارهای زیاده انجام شده و در حوزه شرق استان، خصوصا جاسک طرح های جلوگیری از حرکت شنهای روان و عوارض تخریبی ریزگردها انجام شده است که تاثیرش در استان و حتی مرکز استان اثراتش ماندگار تر است، که تاثیرش ده کیلومتر در مسیرجاسک -چابهار به خوبی محسوس است.

موسوی با اشاره به استفاده از دانش بومی در استان گفت: مدیریت هرزآب با استفاده از دانش بومی در بسیاری از نقاط استان خصوصا بشاگرد تحت عنوان بند و بندسار اجرا می شود که تاثیرش در زندگی و معیشت اهالی بی بدیل است. در بعضی از شهرستانها که منابع آب شیرین و دائمی ندارند احداث بند و بندسازها راهی برای کشت نخیلات و علوفه و... و استفاده از منابع طبیعی و اقتصادی کردن آن است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری تاکید کرد: در حوزه آبخیزداری ؛ طرحهای بزرگ مردمی بصورت خیری و مشارکتی احداث شذه است که تاثیر بسزایی در زندگی مردم دارد. وی در پایان تصریح کرد: از آنجایی که هرمزگان استان خشک و سیل خیزی است احداث بند و بندسارها و کارهای آبخیزداری راهی برای جلوگیری از تخریب خاک و فرسایش است که می تواند در اقتصادی کردن منابع طبیعی نقش مهمی داشته باشد.

  

منبع:صذف نیوز

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها