امام جمعه سیریک:

ضعف مدیریت آب /آن طور که باید و شاید کمبود و نبود آب در این شهرستان مدیریت نشده است



امام جمعه شهرستان سیریک گفت: در صورتی که دولت تجهیزات لازم را در اختیار قرار دهد با کمک نیروهای جهادی و مردمی، می‌توان مسئله آب را در سیریک مرتفع کرد.

        

به گزارش صبح ساحل، حجت‌الاسلام محسن سالاری، با اشاره به اینکه سیریک از جمله شهرستان‌هایی است که مسائل و مشکلات کم آبی زیادی را تحمل می‌کند، اظهار کرد: به لحاظ علمی و پژوهشی سیریک بیشترین تنش آبی را دارد و مسأله تأمین آب یکی از مشکلات جدی پیش رو است. آب شرب مردم شهرستان سیریک از چاه‌های راونگ تأمین می‌شود و کمبود بارش در سال‌های اخیر تأثیر زیادی بر آبرسانی به مردم داشته است.

خطیب جمعه شهرستان سیریک اظهار کرد: سیریک از فقیرترین شهرستان‌های استان هرمزگان در منابع زیرزمینی و سطحی است و برای تأمین نیازهای آبی این شهرستان باید از منابع آبی دشت‌های همجوار و یا شیرین‌سازی آب دریا بهره گرفت که در اجرای این طرح از ظرفیت منابع آبی دشت همجوار استفاده شده است. گسترش آب شیرین کن‌ها و شیرین‌سازی آب دریا به عنوان تنها راه برون رفت از مشکل کم آبی است.

حجت‌الاسلام سالاری به ضعف مدیریت آب اشاره کرد و افزود: با مدیریت ضعیف آبفای شهرستان و استان، آن طور که باید و شاید کمبود و نبود آب مدیریت نشده است. آب دارهای محلی نیز متأسفانه حقوق کمی دریافت می‌کنند و همین امر باعث شده است تا انگیزه و رغبتی برای مدیریت صحیح وجود نداشته باشد.

وی بیان کرد: از شرق استان به سمت استان سیستان و بلوچستان حتی یک متر آب کافی و وافی وجود ندارد، در منطقه مرکزی مشکل آب حل شده است و اگر بتوان در مناطق کویری با آب شیرین‌کن‌ها نیز مشکل آب را رفع کرد بسیار عالی می‌شود. در صورتی که از آب سد جگین که از سمت جاسک می‌آید به خوبی به سمت شهرستان هدایت شود، بخش زیادی از مشکل آب منطقه سیریک حل می‌شود.

امام جمعه شهرستان سیریک ادامه داد: چاه‌های راونگ میناب اگر به طور کامل وصل شود نیز می‌توان بخشی از مشکل آب را حل کرد هر چند طرح‌هایی اجرا شده است اما مردم ناراضی بودند و برای اجرای درست پروژه‌ها به اعتبار و بودجه‌ریزی لازم است. در صورتی که دولت تجهیزات لازم را در اختیار قرار دهد با کمک نیروهای جهادی و مردمی، می‌توان مسئله آب را مرتفع کرد.

وی تصریح کرد: یکی از پتانسیل‌ها برای رفع مشکل آب در مرکز، اجرای صحیح آب‌شیرین‌کن‌ها است. هر چند در سنوات گذشته پیمانکاران ضعیف عمل کرده‌اند و یا به خوبی پای کار نبوده‌اند اما در صورت تأمین اعتبار لازم ، نظارت کافی و... می‌توان این مسئله را به خوبی حل کرد. خواسته ما این است که یک رویکرد ویژه‌ای در منطقه شرق استان هرمزگان داشته باشند زیرا این منطقه جزء مناطق تلفیقی است و لازم است عکس‌العمل‌های مختلفی نشان داده شود.

سالاری در پایان گفت: استان هرمزگان و به تبع آن شهرستان سیریک به دلیل شرایط اقلیمی وضعیت مناسبی در منابع سطحی و زیرسطحی ندارد و لازم است تا نگاه ویژه‌تری به آن وجود داشته باشد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها