برگزاری مانور ترکیبی با هدف ارتقای سطح توانمندی نیروهای عملیاتی در بندر شهید حقانی برگزار شد



 مانور ترکیبی آبگرفتگی شناور مسافری و مقابله با اقدامات خرابکارانه و حریق با هدف ارتقای سطح توانمندی نیروهای عملیاتی در بندر شهید حقانی برگزار شد.   

   

به گزارش صبح ساحل، مانور ترکیبی آبگرفتگی شناور مسافری و اقدامات خرابکارانه و حریق روز دوشنبه در بندر شهید حقانی بندرعباس با حضور نمایندگان بنادر امام خمینی(ره) ، شهید رجایی، انزلی، لنگه، امیرآباد، خرمشهر و همچنین ممیزان و ارزیابان برگزار شد.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان در حاشیه این مانور افزود: این مانور با استناد به اهداف مصوب بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق استان برای افزایش توان عملیاتی و آمادگی مقابله با شرایط بحرانی در حوضچه مسافری، مانور ترکیبی با شرکت ارگان‌های همجوار برگزار شد.

حمیدرضا محمدحسینی ارزیابی عملکرد نیروهای عملیاتی را از مهم‌ترین اهداف این مانور اعلام کرد و ادامه داد: در این مانور بزرگ دریایی و بندری ارگان‌های درون سازمانی و برون سازمانی شامل آتش نشانی شهر بندر عباس، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و یکی از شرکت‌های مسافربری دریایی مشارکت داشتند.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان با بیان اینکه این مانور براساس استانداردهای عملیاتی بنادر طراحی شده و برگزاری چنین مانورهایی در کارآمدی نیروهای مستقر و آمادگی آنها برای مواجهه با حوادث احتمالی نقش به‌سزایی دارد، گفت: در این تمرین پدافندی از ظرفیت پنج فروند شناور مسافری، دو فروند شناور ناجی، قایق IRB و سه دستگاه ماشین آتش‌نشانی استفاده شد.

محمدحسینی در بخش دیگری از سخنان خود در تشریح سناریو این مانور دریایی بیان داشت: این مانور شامل ۲ برنامه اصلی است که در بخش نخست شناور مسافری با ۶۰ نفر خدمه بندر شهید حقانی را به مقصد جزیره قشم ترک می‌کند و دقایقی بعد دچار سانحه می‌شود و با تماس فرمانده شناور با برج کنترل بندر شهید حقانی و اعلام وضعیت اضطرار و سپس اطلاع به مرکز جستجو و نجات دریایی (MRCC) بندرعباس سانحه مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: بخش دوم برنامه نیز در راستای ارتقای سطح ایمنی و امنیتی در مواجهه با حوادث احتمالی تدوین شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها