رئیس اداره خدمات فنی تعاون روستایی هرمزگان:

حاجی آباد، بیشترین سطح زیرکشت گندم/ تولید بذرگندم در تعاون روستایی هرمزگان 40 درصد افزایش یافت



رئیس اداره خدمات فنی تعاون روستایی هرمزگان از افزایش 40 درصدی بذرگندم در شبکه تعاون روستایی هرمزگان خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، «عزیز سیدی»، رئیس اداره خدمات فنی تعاون روستایی هرمزگان از افزایش 40 درصدی توزیع بذرگندم در 9 ماهه سال‌جاری خبر داد و گفت: در 9 ماهه سال‌جاری 730تن بذر گندم بین کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی توزیع شد. وی افزود: 523 تن بذرگندم گواهی شده توسط اتحادیه روستایی هرمزگان در سال زراعی 1400-1401 تولید شد.

به گفته سیدی، هرمزگان سالیانه به 2 هزارو 700 تن بذرگندم نیاز دارد.

رئیس اداره خدمات فنی تعاون روستایی هرمزگان اضافه کرد: بیشترین سطح زیرکشت گندم با 12 هزار هکتار به شهرستان حاجی آباد اختصاص دارد.

سیدی، مناطق مهم کشت گندم را شهرستان‌های حاجی آباد، میناب، رودان، بستک و پارسیان برشمرد و عنوان کرد: چمران 2، مهرگان، سیروان، برات و سحر از جمله ارقام بذرگندم است و این ارقام را به خاطر سازگاری با شرایط اقلیمی و محیطی استان و کیفیت محصول و همچنین میزان باردهی و ثمردهی مناسب با این اهداف ارقام بذر گندم را مشخص می کنند.

وی ضمن اشاره به عملیات بوجاری و ضدعفونی بذرهای گندم در هرمزگان گفت: عملیات بوجاری و ضدعفونی بذرهای گندم در هرمزگان از 20 شهریور آغاز و تا پایان مهرماه ادامه دارد، این در حالی است که عملیات بوجاری و ضدعفونی بذرها طبق دستورالعمل های ارسالی از سازمان حفظ نباتات آغاز می شود.

به گفته رئیس اداره خدمات فنی تعاون روستایی هرمزگان، در راستای تولید بذر محصولات استراتژیک با برنامه ریزی انجام شده، 200 هکتار از اراضی تحت پوشش اتحادیه تعاونی روستایی حاجی آباد و 650 هکتار اراضی تحت پوشش شرکت تعاونی گندمکاران حاجی آباد با کنترل و نظارت علمی، توسط کارشناسان زیرکشت بذرگندم قرار دارد.

وی در پایان افزود: تعاون روستایی هرمزگان نقش مهمی درتامین و توزیع بذر و همچنین تامین نهاده‌های مورد نیاز کشاورزان شامل «بذر، کود و سم» دارد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها