جهاد کشاورزی هرمزگان:

شورای مشورتی کشاورزی استان مکلف به احصای مشکلات کشاورزان هستند



رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با بیان اینکه شورای مشورتی در شهرستان ها مکلف به احصای مشکلات کشاورزان هستند، گفت: برای رفع دغدغه های فعالان بخش کشاورزی در حوزه انرژی نیازمند ایجاد اتحاد بین دستگاهی و ارائه نظرات کارشناسی هستیم.

   

به گزارش صبح ساحل، عباس مویدی صبح امروز (۱۰ دی‌ماه) در نشستی مشترک با نمایندگان کشاورزان، و دستگاه های متولی انرژی استان، اظهار کرد: بخش کشاورزی به واسطه تامین مواد غذایی مورد نیاز مردم، نقش استراتژیک و مهمی را در امنیت غذایی دارد.

وی در ادامه صنعت کشاورزی را یکی از مهم‌ترین بخش‌های اقتصادی استان و کشور ارزیابی کرد و افزود: انرژی یکی از نهاده‌های اصلی تولید بخش کشاورزی بوده و میزان مصرف آن با درجه مکانیزاسیون و بهره‌برداری رابطه مستقیم دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان با بیان اینکه منابع انرژی از نظر مقدار و وسعت کاربرد در فعالیت‌های کشاورزی متفاوت هستند، تصریح کرد: توسعه صنعت کشاورزی و افزایش کمی و کیفی محصولات با هدف صادرات و ارز آوری مستلزم ایجاد زیرساخت های پایدار در حوزه انرژی است.

مویدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تشکیل شورای مشورتی در شهرستان‌های استان، ادامه داد: این شورا مکلف است با پیگیری و احصای مشکلات بخش کشاورزی به صورت مستمر سازمان را در مسیر رفع موانع توسعه استان در بخش کشاورزی یاری رساند.

وی همچنین با خطاب قرار دادن مدیران ادارات جهاد کشاورزی در شهرستان‌های استان، تاکید کرد: از همکاران در شهرستان ها خواسته شده تا چالش ها و اقدامات انجام شده در رابطه بخش انرژی را در سریع ترین زمان ممکن به سازمان گزارش دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با بیان اینکه در حوزه انرژی بخش کشاورزی بایستی به سمت و سوی برآوردهای کارشناسی حرکت کنیم، یادآور شد: با پراکندگی و تعدد اقدامات نظارتی، مشکلات کشاورزان در این خصوص مرتفع نخواهد شد.

وی در بخش پایانی سخنان خود توسعه کشاورزی مدرن و اقتصادی را نیازمند آگاه سازی کشاورزان و مشارکت همه دستگاه های متولی در این حوزه دانست و خاطر نشان کرد: با عقلانیت و استفاده از شیوه‌های نوین و البته همراهی همه کشاورزان و فعالان این بخش و البته بهره گیری از سیاست ها و بسته های حمایتی دولت، تحول در صنعت کشاورزی، در آینده نزدیک دست یافتنی است.

  

منبع:ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها