ورود سامانه جدید بارشی از غرب استان/ هرمزگان چهارشنبه بارانی می‌شود



از اواخر وقت امروز، یک سامانه بارشی از غرب استان وارد خواهد شد و تا ساعات ظهر روز چهارشنبه در استان فعالیت خواهد داشت و به تدریج کلیه مناطق استان را دربر خواهد گرفت.

             

به گزارش صبح ساحل، این سامانه سبب رگبار باران، رعدوبرق و افزایش لحظه ای سرعت باد خواهد شد. شدت بارش های این سامانه بارشی طی روز سه شنبه در برخی مناطق و جزایر غربی و مناطق شمالی استان پیش بینی می شود. طی روز چهارشنبه، بارشها در مناطق مرکزی و با شدت بیشتر در مناطق شرقی استان مورد انتظار است و تا ساعات ظهر چهارشنبه در مناطق شرقی استان فعالیت خواهد داشت و از ساعات بعدازظهر چهارشنبه به تدریج  سامانه بارشی از مناطق شرقی استان خارج خواهد شد. بنابراین توصیه می شود طی این مدت از قرار گرفتن در حریم رودخانه های فصلی و صعود به ارتفاعات خودداری شود.

طی روزهای پنج شنبه و جمعه، افزایش باد شمال شرقی در مناطق شرقی و مرکزی استان پیش بینی می شود.

طی امروز و در ساعات بعدازظهر در جزایر خلیج فارس، وزش باد سطحی شمال غربی پیش بینی می شود و تا ساعات شب شرایط جهت ترددهای دریایی مناسب می باشد. 

از ساعات ظهر روز سه شنبه در تنگه هرمز و دریای عمان، افزایش بادهای شرقی و از ساعات شب سه شنبه و طی روز چهارشنبه در خلیج فارس وزش بادهای نسبتا شدید شمال غربی و مواج شدن دریا مورد انتظار است. بنابراین توصیه می شود شناورهای سبک و صیادی از تردد دریایی خودداری کنند و تمهیدات لازم در بنادر و اسکله های استان صورت پذیرد.
 
همچنین طی روزهای پنج شنبه و جمعه، وزش بادهای نسبتا شدید شمال شرقی در تنگه هرمز، شرق خلیج فارس و نقاطی از دریای عمان سبب مواج شدن دریا خواهد شد.

طی امروز ضمن ماندگاری هوای سرد به ویژه در مناطق شمالی و ارتفاعات استان تا روز چهارشنبه بطور موقت با افزایش ابرناکی، افزایش ۲ تا ۴ درجه ای دمای کمینه پیش بینی می شود. مجددا طی روزهای پایانی هفته نوسات دمایی کاهشی خواهد بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها