برگزاری رزمایشی بین‌المللی با عنوان نیزه‌های پیروزی ۲۰۲۳ در عربستان



عربستان به زودی رزمایشی را با مشارکت برخی کشورهای حوزه خلیج فارس و طرف‌های بین‌المللی با عنوان "نیزه‌های پیروزی ۲۰۲۳" برگزار خواهد کرد.
   
به گزارش صبح ساحل، وزارت دفاع عربستان با انتشار توییتی اعلام کرد، ورود نیروهای شرکت‌کننده در تمرین "نیزه‌های پیروزی ۲۰۲۳" به مرکز جنگ هوایی در منطقه مرکزی جهت آمادگی برای آغاز رزمایش تکمیل شد.

این وزارتخانه تاکید کرد، در این رزمایش تمامی شاخه‌های نیروهای مسلح، وزارت گارد ملی و ریاست امنیت کشور شرکت می‌کنند.

همچنین این وزارتخانه اعلام کرد، نیروهای کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در کنار نیروهای‌ آمریکایی، انگلیسی، پاکستانی، یونانی و اردنی در این تمرین شرکت می‌کنند.

مرکز هوایی واقع در پایگاه ملک عبدالعزیز یکی از پایگاه‌های هوایی پیشرفته است که فضای جنگی و توانایی پیشرفته‌ای را برای آموزش نیروی هوایی و فنی و کمک به ایجاد فضایی مشابه جنگ مدرن فراهم می‌کند.

نسخه قبلی تمرین "نیزه‌های پیروزی" در فوریه ۲۰۲۲ با مشارکت نیروهای آمریکا، بحرین و پاکستان برگزار شده بود.

هدف از این تمرین افزایش همکاری‌های نظامی میان کشورهای شرکت‌کننده، افزایش آمادگی جنگی، تبادل تجربیات، افزایش هماهنگی‌های نظامی و عملیاتی میان تمامی نیروهای شرکت‌کننده است.

در سال‌های اخیر تمرین‌ها و مانورهای نظامی مشترک میان کشورهای حوزه خلیج فارس و یا میان کشورهای این حوزه و دیگر کشورهای منطقه و جهان جهت حفظ آمادگی همیشگی و ارتقای آن افزایش یافته‌اند.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها