هفته درختکاری در بندرعباس:

۴۰۰ اصله نهال و ۱۰۰ نهال نخل در کوهستان پنجه علی کاشته شد


نویسنده: سامیه طهورنیان

کاشت ۴۰۰ اصله نهال روز دوشنبه همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی و روز درختکاری با حضور استاندار، مدیرکل منابع طبیعی و اعضای شورای شهر و رئیس شورا و طبیعت ‌دوستان هرمزگان در محل کوهستان پارک پنجه علی بندرعباس آغاز شد. در این مراسم ۴۰۰ اصله نهال کاشت شد و از سیستم آبیاری قطره ای اجرا شده جهت آبیاری درختان رونمایی شد. همچنین ۱۰۰ نهال نخل نیز طی مراسمی در این مکان کاشته شد.

به گزارش صبح ساحل، شهرام آرمان رئیس سازمان سیما ، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس در حاشیه این مراسم گفت:به مناسب این ایام، علاوه کاشت ۴۰۰ اصله نهال در پنجه علی، از آغاز توزیع ۲هزار اصله نهال به مناسبت روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی با شعار درخت برای زندگی در شهر بندرعباس خبر داد». آرمان افزود: «کاشت درختان بومی و سازگار با محیط زیست از رویکردهای اصلی این سازمان است».

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان نیز در این آیین با گرامیداشت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی با اشاره به اینکه توزیع نهال از ۲۲ بهمن دراستان آغاز شده است، گفت: در این روز (درختکاری) ۳۰ هزار اصله نهال و تا پایان هفته منابع طبیعی ۱۵۰ هزار اصله نهال در سراسر استان توزیع و کاشت می‌شود.

   

۴۰۰ اصله نهال و ۱۰۰ نهال نخل در کوهستان پنجه علی کاشته شد

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها