احتمال بارش پراکنده باران در برخی نقاط هرمزگان/ فروردین بارانی در راه است



طی امروز، در غالب نقاط استان پدیده شاخص گذر و افزایش ابر، گاهی افزایش سرعت باد و غبار محلی خواهد بود.

به گزارش صبح ساحل، کارشناس هواشناسی هرمزگان گفت: احتمال بارش پراکنده باران در پاره‌ای از نقاط غربی، شمالی و ارتفاعات استان دور از انتظار نخواهد بود.

مجتبی حمزه نژاد افزود: در مناطق دریایی استان با افزایش باد جنوب شرقی، دریا کمی مواج پیش بینی می‌شود.

وی گفت: توصیه می‌شود شناور‌های سبک، صیادی و قایق‌های تفریحی حتی المکان از تردد خودداری کنند.

حمزه نژاد افزود: از نظر دمایی، از اوایل هفته پیش رو با کاهش ابرناکی، کاهش دمای کمینه و افزایش نسبی دمای بیشینه در برخی نقاط استان پیش بینی می‌شود.

 

بارش‌ بیش از نرمال از ۲۲ تا ۲۸ اسفند

«فریبا گودرزی»، کارشناس هواشناسی گفت: از ۲۲ تا ۲۸ اسفند ماه شاهد بارش‌های بیش از حد نرمال در کشور هستیم، همچنین فروردین، ماه بارانی کشور خواهد بود.

افزود: امروز شاهد ادامه بارش‌ها در بخش‌های مرکز، جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق سواحل دریای خزر، بخش‌هایی از غرب و جنوب به صورت پراکنده‌تر هستیم و در شرق و شمال شرق نیز بارندگی‌ها ادامه دارد.

وی تصریح کرد: بارندگی‌ها فردا(شنبه) از سمت غرب و شمال غرب کاهش یافته و شمال شرق، شرق و جنوب شرق بارندگی دارد. با خروج این سامانه، روزهای دوشنبه و سه‌شنبه سامانه‌های بارشی از غرب آغاز می‌شود.

گودرزی تاکید کرد: از ۲۲ تا ۲۸ اسفند بارش‌های فراگیر و حتی بیش از حد نرمال در کشور داریم. از ۲۹ تا ۶ فروردین و پس از آن از هفت تا ۲۰ فروردین نیز بارش‌ها در حد نرمال است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها