مساجد قشم غبارروبی و عطر افشانی شد



رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قشم از انجام غبار روبی و عطر افشانی مساجد این شهرستان مرزی در آستانه حلول ماه مبارک رمضان ۱۴۴۴ هجری قمری از سوی جوانان و مردم متدین و مومن سرزمین آب و آفتاب خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، به نقل از ایرنا، «حجت السلام احمد غلامی»، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قشم گفت: غبارروبی حدود ۳۲۰ مسجد در شهر و روستاهای این جزیره با مشارکت مردم انجام شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر مسجدها، بارگاه مطهر امامزاده سید مظفرالدین(ع) نیز غبارروبی و عطر افشانی شده است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قشم غبارروبی مساجد را امری ثواب، دارای پاداش اخروی و مایه نشاط و شادابی نمازگزاران دانست و افزود: اکنون تمامی مساجد جزیره قشم در محیطی پاکیزه آماده عبادت و انجام برنامه های مذهبی روزه داران در ماه مبارک رمضان است.

حجت السلام غلامی توضیح داد: رمضان ماه رحمت، مغفرت و بندگی است و از این ایام باید بیش از پیش در جهت خود سازی انسان ها و تقویت معنویت در جامعه استفاده شود.

وی از اعزام ۶۰ مبلغ و روحانی به نقاط شهری، روستایی و سایر جزایر (هنگام و لارک) این شهرستان مرزی خبر داد و گفت: مبلغان اعزامی، به مدت یک ماه در منبرها و نشست های سخنرانی، کلاس های قرآن، عقاید، احکام، نشست و گفتمان با جوانان و اقشار مختلف، در خصوص اهمیت و فواید روزه داری و مسایل شرعی به سخنرانی و گفت و گو خواهند پرداخت.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قشم اضافه کرد: بررسی اوضاع فرهنگی جامعه، ایراد سخنرانی مذهبی، تفسیر، ترویج فرهنگ ساده زیستی، برپای سفره افطاری ساده در مساجد و پاسخگویی به شبهه‌ های جدید قشر جوانان از دیگر برنامه های اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قشم در ایام ماه مبارک رمضان است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها