فرماندار این شهرستان عنوان کرد:

میناب، مقصد قاچاق سوخت/ ایست و بازرسی‌های جدیدی در مسیرهای اصلی تردد قاچاقچیان سوخت ایجاد می‌شود



«میناب مقصد بخش زیادی از قاچاق سوخت بسیاری از شهرستان‌هایی همانند جنوب کرمان است که قاچاقچیان، سوخت را به خوریات میناب و سیریک می‌آورند و تحویل مشتریان در دریا می‌دهند». 
 
این مطلب را فرماندارمیناب در جمع خبرنگاران عنوان کرد و بابیان اینکه میناب قربانی قاچاق سوخت است گفت:در مناطق ساحلی شهرستان میناب، به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و نزدیکی به مراکز اقتصادی کشورهای حاشیه جنوبی خلیج‌فارس، بیشترین میزان قاچاق سوخت وجود دارد و این شهرستان  تبدیل به مسیر عبور قاچاقچیان شده است.مجید سلحشور افزود: قاچاقچیان بدون رعایت قوانین و مقررات رانندگی می‌کنند و به دلیل عبورومرور فراوان آن‌ها بیشتر معابر و جاده‌های منطقه برای ساکنان آن، به مسیری نا‌امن تبدیل‌شده است .به گفته وی یکی از ده‌ها پیامد ناگوار اجتماعی این مسئله، مرگ مسافرین در جاده‌ها به دلیل حادثه‌آفرینی خودروهای حامل قاچاق سوخت است ازجمله مرگ دردناک 8 نفربر اثر تصادف نیسان سوخت قاچاق با یک خودروی پژو ۴۰۵ در جاده میناب به سیریک که  موجب جان باختن هشت نفر شد، هفت نفر از جان‌باختگان سرنشین پژو اعضای یک خانواده بودند و راننده نیسان نیز یکی دیگر از قربانیان است. راننده نیسان یک نوجوان زیر ۱۸ سال بوده است .
 
قاچاقچیان نوجوانان 
سلحشور در خصوص اینکه  نوجوانان به‌جای تحصیل در امر  قاچاق سوخت هستند گفت:این‌که می‌گویند براثر  معاش و بیکاری نوجوانان به قاچاق سوخت  رو می آوردند کاملاً اشتباه است و این بهانه‌ای برای سرپوش گذاشتن روی کار خطرناک و خلاف قانون است. وی ادامه داد:نوجوان 13 و 14 ساله چرا باید پشت خودروهای قاچاق بنشیند،باید در این سن و سال بایستی درس بخواند و زمان کار کردنش نیست. وی در خصوص بازماندگان از تحصیل دانش‌آموز در این شهرستان گفت : در شورای آموزش‌وپرورش این شهرستان تصمیماتی با همراهی دستگاه‌های فرهنگی در این بخش اتخاذشده است.
 
جیب پرسود دلالان مواد سوخت
فرماندار میناب گفت: قاچاق سوخت به دلیل سودآور بودن، درآمدهای هنگفتی را به جیب دلالان مواد سوختی سرازیر کرده است  و حاشیه سود بالایی که این نوع  قاچاق دربر دارد، باعث شده است این پدیده خلاف قانون افزایش یابد. سلحشور تصریح کرد: قاچاق سوخت موضوعی ملی است و نیاز به مشارکت دستگاه‌های مختلف در این حوزه است؛ زیرا شهروندان نیز از وضعیت فعلی معذب هستند.وی  به افزایش کشفیات سوخت در میناب اشاره‌ای کرد و افزود: تلاش داریم ایست و بازرسی‌های جدید در مناطق مختلف  برای کنترل ترددها ایجاد کنیم که مسیرهای اصلی تردد قاچاقچیان کمتر شود. سلحشور اظهار امیدواری کرد که با تلاش و همکاری  همه دستگاه‌ها دخیل در موضوع قاچاق سوخت ،این معضل کاهش یابد. 
 
جمع‌آوری  کارت‌های سوخت در جایگاه‌ها
فرماندار میناب موضوع جمع‌آوری و محدودیت در اختیار گذاشتن کارت‌های سوخت در جایگاه‌ها را موضوعی کشوری خواند که البته در کاهش مصرف و جلوگیری از قاچاق اثرگذار است.سلحشور افزود: جهت  کاستن صف‌های طولانی و راحتی مردم میناب کارت‌های سوخت  در روزها از جایگاه‌ها جمع‌آوری‌شده و در برخی جایگاه‌ها شب‌ها به کسانی که به هر دلیل کارت سوخت ندارند، باکارت آزاد، سوخت برای خودروهایشان عرضه می‌شود. وی ادامه داد: اما بنابراین است که در آینده  با ایجاد بسترهای لازم ، مشکلات حل شود وکارت های آزاد سوخت از مجرای عرضه جمع‌آوری شود.
 
پروژه‌های راه‌سازی
فرماندار میناب در ادامه  به بهسازی و عریض سازی  مسیر  جدید میناب به راونگ هشتبندی مطالبی بیان کرد که در هفته جاری بازگشایی می‌شود. سلحشور از انجام  پروژه دیگر راه‌سازی با مشارکت وزارت راه و شهرسازی در پایان سال جاری خبر داد. 
 
روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها