رییس واحد بازرگانی تعاون روستایی هرمزگان:

۳۰ درصد خرید تضمینی گندم به کشاورزان استان پرداخت شد



رییس واحد بازرگانی تعاون روستایی هرمزگان با اشاره به اینکه تاکنون ۶۰ هزار و ۷۰ تن گندم از گندمکاران هرمزگانی خریداری شده است، گفت: هم‌اکنون ۳۰ درصد پول خرید گندم به قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان سال قبل به حساب گندمکاران واریز شده است و بقیه آن نیز بزودی پرداخت می‌شود.

به گزارش صبح ساحل، «محمد رضا ماندگاری»، رییس واحد بازرگانی تعاون روستایی هرمزگان روز یکشنبه گفت: بعد از چند ماه رایزنی بین اعضای شورای قیمت‌گذاری و وزارت جهادکشاورزی، نرخ خرید تضمینی گندم از سوی دولت سیزدهم به ازای هر کیلوگرم ۱۵ هزار تومان اعلام شده است که بزودی مابه‌التفاوت آن به حساب گندمکاران واریز می‌شود.

دولت سیزدهم علاوه بر مبلغ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت گندم، یکهزار و ۵۰۰ تومان برای بخشی از هزینه‌های کود و بذر و ۲ هزار تومان نیز جایزه تحویل گندم برای کشاورزان تصویب کرد.

وی با اشاره به اینکه ۱۱ مرکز در استان هرمزگان کار خرید تضمینی گندم را برعهده دارد، بیان کرد: خرید تضمینی گندم در استان توسط شبکه تعاون روستایی به عنوان مباشر شرکت غله و خدمات بازرگانی از ۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۲ آغاز شده و تا اوایل تیرماه امسال ادامه دارد.

رییس واحد بازرگانی تعاون روستایی هرمزگان اظهار کرد: تاکنون ۳۵ هزار و ۴۰۰ تن گندم در حاجی‌آباد، ۱۰ هزار و ۲۳۸ تن در میناب، ۱۰ هزار و ۳۴ تن در رودان، ۲ هزار و ۲۰۱ تن در پارسیان و ۲ هزار و هشت تن در بستک توسط شبکه تعاون روستایی از کشاوزران خریداری شده است.

ماندگاری بیشترین میزان خرید تضمینی گندم را متعلق به شهرستان حاجی آباد دانست و گفت: ۵۴ هزارو ۸۳۹ تن از گندم های خریداری شده در سامانه سیفا ثبت شده و افزون بر۵۱ هزار و ۹۷۳ تُن جهت پرداخت بهای گندم به بانک ارسال شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها