از ابتدای امسال تاکنون؛

بیش از 300 پرونده قاچاق در قشم تشکیل شد



رییس اداره تعزیرات حکومتی قشم گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۲۵ پرونده قاچاق به شعب تعزیرات حکومتی این شهرستان مرزی وارد شده و بیشترین محکومیت نیز در همین بخش بوده است.

به گزارش صبح ساحل، «وحید ترکاشوند»، رییس اداره تعزیرات حکومتی قشم گفت: این تعداد پرونده قاچاق کالا با نظارت دقیق و مستمر دستگاه‌های اجرایی و نظارتی از قبیل نیروی انتظامی، پایگاه دریابانی و ناو تیپ رزمی ۱۱۲ ذوالفقار نیروی دریایی سپاه در این شهرستان مرزی تشکیل و به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: از این ۳۲۵ پرونده قاچاق، ۱۷۱ پرونده مربوط به قاچاق دام، ۱۲۸ پرونده مربوط به قاچاق سوخت، ۲۶ پرونده مربوط به سایر کالاها است.

رییس اداره تعزیرات حکومتی قشم توضیح داد: در مدت یادشده نیز تعداد پرونده های کالا و خدمات ۸۷ فقره بوده است. ترکاشوند اضافه کرد: برای متهمان این پرونده ها در مجموع ۲۵۰ میلیارد ریال محکومیت مالی صادر شده است.

وی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز با انجام ۱۴۶ نوبت بازرسی و ۳۶ گشت مشترک با همراهی نماینده دادستان، نماینده فرمانداری، بازرسان اداره تعزیرات حکومتی، شبکه بهداشت و درمان، جهاد کشاورزی، اصناف منطقه آزاد، اداره‌ صنعت، معدن و شهرداری قشم از اصناف و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و غرفه های آرایشی و بهداشتی این جزیره ۱۰۱ واحد متخلف شناسایی که با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی و ۴۵ واحد دیگر نیز بدون تخلف ارزیابی شدند.

رییس اداره تعزیرات حکومتی قشم اعلام کرد: قشموندان می‌توانند هر گونه گرانفروشی، کم فروشی، احتکار و قاچاق کالا را با شماره تلفن ۰۷۶۳۵۲۴۱۲۱۰ یا با سامانه ۱۳۵ سازمان تعزیرات حکومتی و سامانه ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت مطرح کنند. وی افزود: همچنین شماره ۰۷۶۳۵۲۵۲۵۲۴ اصناف منطقه آزاد قشم نیز آماده دریافت گزارش مردمی در خصوص موارد یادشده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها