وزیر ارتباطات:

پیام رسان بله و سایر پیام رسان‌ها حافظ حریم خصوصی کاربران هستند



وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات حفظ امنیت و حریم خصوصی را خط قرمز این وزارتخانه عنوان کرد و گفت: به مردم اطمینان می دهیم که پیام رسان بله و سایر پیام رسان های داخلی حریم خصوصی را رعایت می کنند.

     

به گزارش صبح ساحل، عیسی زارع پور روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره حواشی پیش آمده درباره انتشار عکسی از تبادل اطلاعات بین کاربران شبکه اجتماعی بله اظهار داشت: پس از انتشار عکس مربوط به پیام رسان بله، به سازمان فناوری اطلاعات ماموریت داده شد تا مستندات را بررسی کند که بیانیه ای در این خصوص صادر شد.

وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه این وزارتخانه حافظ حریم خصوصی افراد است، افزود: پیام رسان بله و سایر پیام رسان ها حافظ امنیت و حریم خصوصی کاربران هستند و خط قرمز ما همین حفظ حریم خصوصی افراد است.

زارع پور با یادآوری اینکه عکس مربوط برای رسیدگی به شکایات مردمی بود، اظهار داشت: در سایر پیام رسان های خارجی هم وقتی شکایت مردمی از محتوا انجام می شود، گزارشات مورد بررسی قرار می گیرد و این به هیچ وجه به هویت و حریم خصوصی افراد آسیب نمی زند.

    

 روز گذشته تصویری در فضای مجازی دست‌به‌دست شد که منتشرکننده آن مدعی بود این تصویری از صفحه مانیتور یکی از کارمندان پیام‌رسان «بله» است که به پیام‌های ردوبدل شده میان کاربران این پلتفرم دسترسی دارد.

بیانیه پیام رسان بله

در همین راستا، پیام‌رسان بله با انتشار بیانیه‌ای که فقط در صفحه توییتری این پلتفرم منتشر شده است، تصویر را تأیید و اعلام کرد این تصویر مربوط به سیستم مانیتورینگ این پیام‌رسان است.

این پیام‌رسان در بیانیه خود تأکید کرده که مانند تمام پلتفرم‌های دیگر موظف است تدابیر لازم را برای جلوگیری از کلاهبرداری‌ها و حفظ امنیت درخصوص فعالیت کاربران خود در پلتفرم اتخاذ کند. در همین راستا، به سند قوانین و شرایط استفاده از بله که در آدرس terms.bale.ai در دسترس است اشاره شده و آمده است:

«برای کانال‌ها و بازوهایی که به‌صورت عمومی در دسترس هستند، بله از الگوریتم‌های خودکار برای آنالیز پیام‌ها برای جلوگیری از انتشار محتوای مجرمانه استفاده می‌کند. همچنین کاربران می‌توانند درصورت مشاهده این موارد، گزارش آن را به بازوی پشتیبانی ارسال یا از گزینه «گزارش محتوای نامناسب» استفاده کنند. در این حالت بله این گزارش‌ها را بررسی می‌کند و درصورت تأیید مجرمانه‌بودن آن، طبق قانون، برخورد لازم انجام می‌شود. لازم به ذکر است با گروه‌هایی که بیش از هزار عضو داشته باشند، در حوزه بررسی محتوا مشابه کانال‌های عمومی رفتار می‌شود.»

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها