هواشناسی هرمزگان:

تداوم فعالیت سامانه کم فشار فصلی در استان/ وزش باد نسبتاً شدید و مواج بودن دریا می‌شود



هواشناسی هرمزگان اعلام کرد: باد نسبتاً شدید، مواج بودن دریا، ابرناکی و رگبار پراکنده در ارتفاعات و افزایش ۲ تا ۴ درجه‌ای دما برای امروز هرمزگان پیش‌بینی می‌شود.

       

به گزارش صبح ساحل، هواشناسی هرمزگان اعلام کرد: با تداوم فعالیت سامانه کم فشار فصلی ، در دریای عمان و تنگه هرمز وزش باد نسبتاً شدید جنوب شرقی و مواج بودن دریا و در ساعات بعد از ظهر در ارتفاعات استان رگبار باران و رعد وبرق و تندباد لحظه ای پیش‌بینی می شود.

در ساعات صبح در نواحی شمالی تنگه هرمز و برخی نقاط ساحلی و مرکزی استان، ابرناکی با احتمال رگبار پراکنده باران و رعد و برق و در طول روز غبارمحلی پیش‌بینی می‌شود.

در ساعات بعدازظهر و اوایل شب نیز در ارتفاعات استان بویژه ارتفاعات شرقی و شمالی رشد ابرهای همرفتی همراه با رگبار باران و رعد و برق و تندباد لحظه ای پیش بینی می‌شود و سبب سیلابی شدن موقت رودخانه های فصلی خواهد شد.

توصیه می شود در ساعات بعدازظهر و شب از تردد در حاشیه و بستر رودخانه‌های فصلی و رفتن به مناطق مرتفع خودداری شود چرا که این شرایط جوی به تناوب تا سه شنبه هفته جاری تداوم خواهد داشت.

 دریای عمان و تنگه هرمز تحت تاثیر بادهای جنوب شرقی تا ظهر فردا یکشنبه ۸ مرداد، نسبتاً مواج خواهد بود و  بیشینه سرعت باد در این مناطق بیش از ۴۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا، بیش از ۱.۵ متر پیش‌بینی می‌شود.

 از نظر دمایی طی این هفته، افزایش نسبی دم ا( ۲ تا ۴ درجه سلسیوس) در غالب نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها