مهلت دریافت سند منازل بافت‌های فرسوده هرمزگان تمدید شد



مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: ارائه سند مالکیت به مالکان منازل مسکونی بالای ۵۰ متر در بافت‌های فرسوده این استان از مردادماه جاری آغاز و تا پایان اسفندماه امسال تمدید شده است.

 

به گزارش صبح ساحل، عباس کمالی افزود: مالکان خانه های بالای ۵۰ متر در بافت فرسوده می توانند پس از بازگذاری، مدارک خود به صورت الکترونیکی، به راه و شهرسازی ارجاع شده و موارد در کمیسیون های مختلف بررسی می شود که در صورت دارا بودن شرایط، کار واگذاری سند انجام می‌شود.

وی بیان کرد: این قانون شامل ساختمان های ساخته شده از سال ۹۴ به بعد است.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان اظهار کرد: دریافت سند در بافت فرسوده تا ۲۰۰ متر مربع به نرخ دولتی و بیشتر از ۲۰۰ متر بر اساس نرخ کارشناسی است، اما زمین های تجاری بر اساس نرخ کارشناسی روز محاسبه می شود.

کمالی، ارائه تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی که ۱۵۰ میلیون تومان آن با سود صفر درصد و تخفیف ۵۰ درصدی در پروانه ساختمانی است، را از مشوق های طرح بافت های فرسوده عنوان کرد.

«استان هرمزگان دارای ۲ هزار و ۳۹۱ هکتار بافت فرسوده شهری است که شهر بندرعباس از این نظر بیشترین سهم را دارد و سکونتگاه‌های غیر رسمی آن ۴۳ درصد است.»

وی در ادامه‌ با بیان اینکه ۱۳۰ هزار نفر تاکنون در نهضت ملی مسکن هرمزگان نام نویسی کرده اند، اضافه کرد: سهمیه استان در حوزه شهری ۵۰ هزار و در حوزه روستایی ۱۶ هزار واحد مسکن است که اکنون ۳۰ هزار نفر دارای شرایط هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان با اشاره به اینکه سامانه نام‌نویسی امسال چندین بار بازگشایی شده و مردم تا پایان سال نیز مجدد هر بار به مدت ۲ ماه مهلت نام نویسی دارند، اظهار کرد: تعهد دولت ۵۰ هزار واحد مسکن در هرمزگان است که در بخش های مختلف در اختیار مردم قرار می گیرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها