پلمب پنج واحد مشاور املاک در قشم



رییس اداره تعزیرات حکومتی قشم از پلمب پنج واحد مشاور املاک در راستای نظارت بر اجاره بهای واحدهای مسکونی و صنفی طبق قوانین اجرایی شده در این شهرستان مرزی خبر داد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، وحید ترکاشوند، اظهار کرد: این واحدهای صنفی مشاور املاک شب گذشته در گشت مشترک تعزیرات حکومتی شناسایی شدند.

وی ادامه داد: این اقدام در پی مطالبات گسترده قشموندان مبنی بر درج مبالغ خارج از عرف در فضای مجازی و ایجاد التهاب در بازار اجاره مسکن در این شهرستان مرزی و بازدید سرزده بازرسان ویژه گشت مشترک تعزیرات انجام شد که در اجرای آن عملکرد برخی مشاورین املاک این شهرستان مورد بررسی قرار گرفت که ماحصل آن پلمب پنج واحد مشاور معاملات ملکی با دستور قضایی از سوی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم بود.

رییس اداره تعزیرات حکومتی قشم با اشاره به اینکه این بنگاه‌های معاملات املاک که پلمب شدند دارای تخلفاتی نظیر نداشتن نرخ نامه مصوب، پروانه کسب، کارت خوان و عدم درج قیمت بودند، توضیح داد: این اقدام نظارتی در راستای کنترل نرخ اجاره بها و قیمت مسکن در این شهرستان مرزی انجام شد تا فعالیت عناصر غیرمجاز موجب اخلال در این بخش نشود.

ترکاشوند اضافه کرد: در این طرح تیم مشترکی متشکل از کارشناسان تعزیرات حکومتی، اداره نظارت بر اماکن عمومی، اداره بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد و با همراهی نماینده دادستان از تعداد از واحدهایی صنفی مشاورین املاک که دستور العمل ها و قوانین نظام صنفی را رعایت نکرده بودند بازدید کرده و براساس قانون نظام صنفی با آن واحدها برخورد کرده و می کنند.

وی اعلام کرد: قشموندان می‌ توانند هر گونه گرانفروشی، کم فروشی، احتکار و قاچاق کالا را با شماره تلفن ۰۷۶۳۵۲۴۱۲۱۰ یا با سامانه ۱۳۵ سازمان تعزیرات حکومتی و سامانه ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت مطرح کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها