استفاده از چسب قطره‌اي ، شگرد سارق عابر بانک ها



صبح ساحل ، حوادث - سارق حرفه اي که با ريختن چسب بر روي دستگاه خودپرداز مانع از انجام عمليات بانکي افراد مي‌‎شد و پس از سرقت کارت و اطلاع از رمز آن اقدام به برداشت پول مي کرد توسط پليس شناسايي و دستگير شد.به گزارش مهر  7 آبان ماه سال گذشته فردي با مراجعه به کلانتري 121 سليمانيه به مأموران اعلام کرد : در زمان مراجعه به دستگاه خودپرداز ( ATM ) ، دستگاه کارت مرا را بازپس نداد اما چند ساعت پس از آن و از طريق پيامک متوجه برداشت پول از حساب عابربانک خود شدم .با تشکيل پرونده مقدماتي با موضوع «کلاهبرداري» ، به دستور شعبه پنجم بازپرسي دادسراي ناحيه 14 تهران ، پرونده جهت رسيدگي در اختيار پايگاه ششم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت .

  اظهارات مالباخته

مالباخته پس از حضور در پايگاه ششم آگاهي در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : « براي دريافت پول به دستگاه خودپرداز شعبه خيابان نبرد مراجعه کردم ؛ کارت عابربانک را به داخل دستگاه زده و قصد دريافت پول را داشتم اما دستگاه درخواست مرا انجام نداد ؛ قصد انصراف و بازپس گرفتن کارت را داشتم اما دستگاه کارت را نيز بازپس نداد . در همين زمان جواني حدودا 30 ساله که در نزديکي من ايستاده بود ، پيشنهاد داد تا موضوع را با نگهبان بانک در ميان گذاشته تا کارت را از دستگاه گرفته  و بازپس دهد ؛ من نيز به درب بانک مراجعه کرده اما کسي در داخل بانک حضور نداشت . مجددا به دستگاه خودپرداز مراجعه و اينبار متوجه شدم که دستگاه به حالت عادي بازگشته و درخواست کارت جديد مي کند و از آن جوان نيز خبري نيست . به تصور اينکه کارت در داخل دستگاه باقي مانده و فرداي آنروز مي توانم با مراجعه به بانک ، کارت خود را دريافت کنم به سمت منزل حرکت کردم که در طي مسير و با دريافت چندين پيامک متوجه شدم که در چندين نوبت مبلغ 3 ميليون و 200 هزار تومان از حسابم برداشت شده است .

مالباخته در خصوص نحوه اطلاع از سرقت کارت عابربانک خود نيز به کارآگاهان گفت : « فرداي آنروز به شعبه بانک مراجعه و موضوع را با رياست بانک در ميان گذاشتم ؛ پس از بررسي موضوع به بنده اعلام شد که فرد يا افرادي با ريختن چسب بر روي دکمه ي برخي از گزينه هاي عمليات بانکي دستگاه مانع از انجام عمليات بانکي بنده شده و پس از سرقت کارت و اطلاع از رمز آن اقدام به برداشت پول از داخل حساب کرده اند .

  بررسي تصاوير دوربين هاي مداربسته

 با توجه به شيوه و شگرد برداشت پول از حساب مالباخته ، بررسي شکايت هاي مشابه در دستور کار کارآگاهان پايگاه ششم قرار گرفت و کارآگاهان موفق به شناسايي تعداد ديگري از شکات و مالباختگاني شدند که کارت هاي عابر بانک آنها به همين شيوه سرقت و از حساب هاي آنها برداشت صورت گرفته بود .

در ادامه و با بررسي تصاوير بدست آمده از دوربين هاي مداربسته بانکي ، کارآگاهان اطمينان پيدا کردند که فرد مشخصي در تمامي سرقت ها حضور داشته که در زمان مراجعه مالباختگان به دستگاه هاي خودپرداز ( ATM ) و اقدام جهت برداشتن پول و ... رمز کارت آنها را برداشته و در ادامه زمانيکه شکات  براي دريافت کارت هاي عابربانک به شعبات بانکي مراجعه مي کردند ، در همان زمان کوتاه کارت هاي عابربانک را سرقت و با مراجعه به ساير شعبات و يا مراکز خريد اقدام به برداشت تمامي موجودي حساب ها کرده است .

  شناسايي مجرم سابقه دار

با توجه به تصاوير بدست آمده از دوربين هاي مداربسته بانکي و بهره گيري از بانک اطلاعات مجرمين سابقه دار ، کارآگاهان موفق به شناسايي يکي از مجرمان سابقه دار در زمينه کلاهبرداري بنام احسان شدند که تنها به همين شيوه و شگرد اقدام به سرقت کارت هاي عابربانک و در ادامه برداشت پول از حساب مالباختگان مي کرد .

با شناسايي تصوير احسان توسط تعدادي از شکات و مالباختگان به عنوان جواني که به آنها پيشنهاد مراجعه به شعبات بانکي را کرده و همچنين شناسايي تصوير احسان در برخي از مراکز خريد که با عابرانک متعلق به مالباختگن اقدام به خريد کرده بود ، شناسايي مخفيگاه و دستگيري وي در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت .

در شرايطي که هيچگونه آدرس مشخصي از آخرين مخفيگاه متهم وجود نداشت و متهم پس از آزادي از زندان ، چندين بار اقدام به تغيير محل سکونت خود کرده بود ، سرانجام با انجام اقدامت پليسي آخرين مخفيگاه وي در منطقه مشيريه شناسايي و پس از اطمينان از حضور وي در داخل مخفيگاهش سرانجام متهم گريز پا شب گذشته در عمليات تعقيب وگريز پليسي دستگير شد .ماموران موفق  شدند در بازررسي از محل اختفاي متهم تعدادي از کارت هاي متعلق به تعدادي از شکات و ساير مالباختگان  را کشف کنند .

متهم که چاره اي جز اعتراف نداشت ، به دهها فقره کلاهبرداري و تحصيل مال نامشروع به اين شيوه اعتراف کرد و گفت : « در ساعات غيراداري و در زمان تعطيلي شعبات بانکي اقدام به از کار انداختن برخي کليدهاي دستگاه هاي خودپرداز کرده و زمانيکه افراد به دستگاه هاي خودرپرداز مراجعه مي کردند ، در يک لحظه از غفلت آنها استفاده و رمز عابربانک هاي آنها را برداشت مي کردم  .

سرهنگ کارآگاه رضا اميدي ، رئيس پايگاه ششم پليس آگاهي تهران بزرگ ، در گفتگو با خبرنگار مهر  با اعلام اين خبر گفت: «با اعتراف صريح متهم به دهها فقره سرقت و کلاهبرداري در سطح شهر تهران و شناسايي تعدادي از شکات و مالباختگان ، از کليه مالباختگاني که بدين شيوه و شگرد مورد سرقت کارت هاي عابربانک ، کلاهبرداري و برداشت غيرمجاز از حساب هاي بانکي شدند دعوت مي شود تا براي شناسايي متهم و پيگيري شکايات خود به نشاني پايگاه ششم پليس آگاهي تهران بزرگ مراجعه کنند  .

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها