فرمانده مرزبانی هرمزگان عنوان کرد:

تامین امنیت شغلی، مهم‌ترین ماموریت دریابانی



فرمانده مرزبانی هرمزگان گفت: دریابانی با نگاه ساختاری بر تأمین امنیت اشتغال سالم و اقتصاد دریا محور و همچنین مبارزه با ناامنی‌های دریا بناشده است.
 
سردار بهادر اسماعیلی در نشست با خبرنگاران یکی از مهم‌ترین اولویت این فرماندهی، حفظ، تأمین و تقویت هر بیشتر امنیت در دریا دانست  که ضامن توسعه اقتصادی است.وی در رابطه با استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی جامعه به‌منظور آشنایی مردم با مضرات قاچاق در اقتصاد و اشتغال گفت: درامر مبارزه با قاچاق، فرهنگ‌سازی از مسائل عملیاتی مهم‌تر است که در جلب مشارکت مردم و عدم استفاده از کالاهای قاچاق مؤثر باشد. 
سردار اسماعیلی افزود: مرزنشینان باید بدانند که خریدوفروش غیرمجاز سوخت ضربه‌ای به اقتصاد ملی است و رسانه‌ها در تبیین این مسئله نقش اساسی دارند. وی بابیان اینکه  هرمزگان یکی از استان‌های مرزی امن کشور به شمار می‌رود، افزود:  این دستاورد مهم مرهون تعامل و همکاری مرزنشینان است و بدون شک حراست مرزها و امنیت پایدار بدون تعامل و همکاری مرزنشینان سخت و دشوار است. سردار اسماعیلی یادآور شد: مرزبان اصلی خود مرزنشینان هستند و در استان مرزنشینان  تعامل خوبی با مرزبانان و همین‌طور حساسیت خاصی به خاک نظام جمهوری اسلامی ایران دارند.
وی تصریح کرد:مرزبانان با عدم ورود و خروج کالاهای قاچاق به‌نوعی در تأمین امنیت اقتصادی و حمایت از تولیدکنندگان داخلی نقش‌آفرین هستند.  
سردار اسماعیلی این را هم افزود که جلوگیری از ورود کالای قاچاق وظیفه همه دستگاه‌ها است و مرزبانی از همه توان خود برای مقابله با کالای قاچاق بهره خواهد برد.
 
کشف ۸ میلیون لیتر سوخت قاچاق در آب‌های هرمزگان
فرمانده مرزبانی هرمزگان در ادامه به کشف ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در آب‌های هرمزگان در 5 ماهه ابتدای امسال اشاره کرد و گفت: پارسال نیز ۲۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در استان کشف شد.
سردار اسماعیلی میزان کشفیات انواع  مواد مخدر در این مدت را یک و نیم تن عنوان کرد. وی اظهار داشت:در حوزه سوخت ۹ درصد افزایش کشف و در حوزه مواد مخدر نیز ۳۷ درصد به نسبت مدت مشابه پارسال افزایش کشف داشتیم که ارزش ریالی کل کالا‌ها حدود ۱۰ درصد افزایش داشته است.
 
نقش مؤثر ‌رسانه‌ها در تأمین زنجیره امنیت
فرمانده مرزبانی هرمزگان به نقش مؤثر ‌ رسانه‌ها در تأمین زنجیره امنیت در جامعه مطالبی عنوان کرد و گفت: امنیت پیش‌زمینه یک اجتماع سالم و احساس امنیت بسترساز توسعه جوامع انسانی است و سعادت آن‌ها درگرو حفظ و بقا امنیت و احساس ناشی از آن است در جهان امروز رسانه‌های جمعی با انتقال اطلاعات و معلومات جدید و مبادله افکار و عقاید عمومی درراه پیشرفت فرهنگ و تمدن بشری نقش بزرگی بر عهده‌دارند. 
سردار اسماعیلی با تأکید بر اینکه رسانه‌ها و مطبوعات همواره بیشترین سهم و نقش را در ایجاد احساس امنیت مردم ایفا می‌کنند افزود:با تلاش نیرو‌های مسلح و کمک مردم و اصحاب رسانه در حوزه تأمین امنیت موفق هستیم و استان هرمزگان نیز جزء استان‌های با امنیت بالاست. 
 
روزنامه صبح ساحل
منتظر تایید: 1
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها