بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در هرمزگان پیشگام در اقدام به مسئولیت اجتماعی؛

استقبال ادارات از طرح مهریار در هرمزگان


نویسنده: سامیه طهورنیان

معاون شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران هرمزگان از اجرای طرح «مهریار بانک قرض‌الحسنه مهر ایران» و استقبال ادارات هرمزگان از این طرح خبر داد و گفت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، پیشگام در مسئولیت‌های اجتماعی هرمزگان بوده و پرداخت تسهیلات بانکی است.

         
به گزارش صبح ساحل، رئیسی معاون شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در هرمزگان بیان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون 21 هزار تسهیلات وام در هرمزگان پرداخت‌شده است که مبلغ وام پرداخت‌شده به 16 هزار میلیارد ریال می‌رسد...
رئیسی در خصوص طرح «مهریار» تصریح کرد: در این طرح اشخاص حقوقی می‌توانند با افتتاح حساب و ایجاد میانگین تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند. کارکنان شرکت برای دریافت وام برای خودشان که از طرف شرکت معرفی شده‌اند، می‌توانند به صورتی ضربدری ضامن یکدیگر شوند که تاکنون بیش از ۱۸۰۰ سازمان در چارچوب طرح مهریار با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران همکاری می‌کنند. وی افزود: تعداد نفرات وام‌های پرداخت شده در طرح پرداخت حقوق مهریار در هرمزگان به 287 نفر به مبلغ 200 میلیارد ریال رسیده است.

رئیسی همچنین از راه‌یابی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به جمع 1000 بانک برتر جهان به گزارش موسسه بنکر در سال 2022 خبر داد و گفت: ازجمله افتخارات این بانک به شمار می‌رود که در این لیست هزارتایی قرار دارد.

در ادامه رئیسی به تشریح مهم‌ترین اقدامات بانک مهر ایران در حوزه مسئولیت اجتماعی پرداخت و گفت: صرف منابع حاصل از دریافت وجه التزام در حوزه عام‌المنفعه مانند کمک به طرح شهید سلیمانی وزارت بهداشت و خرید ۲۵ هزار اقلام بهداشتی و درمانی برای مبارزه با کرونا به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال (برای نخستین بار در کشور) تنها یکی از اقدامات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در حوزه مسئولیت اجتماعی بوده است.
معاون شعب بانک قرض‌الحسنه مهر هرمزگان به دوران کرونا اشاره کرد و گفت: در آن زمان به مبلغ 2.6 میلیارد تومان از سوی بانک مهر هرمزگان تجهیزات پزشکی برای بیمارستان‌ها تهیه شد.

معاون شعب بانک قرض‌الحسنه مهر همچنین افزود: بیمه حوادث ۵۰۰ هزار خانه روستایی در سطح ۳ استان محروم، مشارکت در بیمه حوادث ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار خانه روستایی سراسر کشور، ساخت ۱۰۰ باب واحد مسکونی آسیب‌دیده از سیل، مشارکت در ساخت یک بیمارستان ۳۰۰ تخت خوابه بیماران اعصاب و روان و ساخت و بازسازی ۳ خانه بهداشت و ۵ مدرسه در مناطق محروم و آسیب‌دیده از زلزله برخی دیگر از اقدامات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در حوزه مسئولیت اجتماعی است.
لیست بلندبالای فعالیت‌های بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در حوزه مسئولیت اجتماعی به همین‌جا ختم نمی‌شود و مشارکت در آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد (بیش از ۱۰۰ نفر) و حمایت از اشتغال آن‌ها با پرداخت وام قرض‌الحسنه، پرداخت بیش از ۵۰ هزار فقره وام قرض‌الحسنه به زنان سرپرست خانوار، آزادسازی زندانیان در استان‌های اردبیل، گلستان و تهران است

رئیسی خاطرنشان کرد کمک غیر نقدی به زلزله‌زدگان سایه خوش نیز بخشی دیگر از کارنامه بانک در این حوزه مسئولیت اجتماعی است. در زمان زلزله بیش از 40 یخچال و 40 تخت و پتو به زلزله‌زدگان اهدا شد.

معاون شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان هرمزگان بابیان اینکه در دو سال اخیر به‌ویژه در زمان دولت آیت‌الله رئیسی کارهای خوبی در حوزه حمایت از بانک‌های قرض‌الحسنه انجام‌شده است، گفت: حمایت‌های دولت قدرت این بانک‌ها را افزایش داده است که امیدوار هستیم این بانک‌ها از تعهدی بودن خارج شوند.

معاون شعب بانک قرض‌الحسنه مهر در رابطه با پرداخت تسهیلات این بانک در کشور تشریح کرد: پرداخت ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار فقره وام به ارزش ۲۲۲ همت در ۲ سال گذشته که ۳ میلیون فقره آن در سال ۱۴۰۱ پرداخت‌شده، موفقیت بسیار چشمگیری است. همچنین نرخ مطالبات به مصارف بانک از حدود یک درصد به ۰.۳۹ درصد کاهش‌یافته و جایگاه نخست بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در شبکه بانکی از این منظر، ضمن بهبود عملکرد، حفظ‌شده است.
گفتنی است؛ راه‌اندازی مرکز نوآوری، ارتقای مرکز ارتباط با مشتریان، راه‌اندازی مرکز CRM برای پرستاری مشتری و همچنین حذف کارمزد ثابت و حرکت به سمت دریافت مزد خدمت نیز از جمله کارهایی است که به بانک قرض‌الحسنه مهر در ۲ سال گذشته انجام داده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها