خرید آنلاین از حیات‌وحش؛ معامله غیرقانونی میمون میلیونی در میناب



خریدوفروش حیوانات وحشی در شبکه‌های اجتماعی محدوده جنوب کشور، موضوع بحث‌برانگیزی شده و بار دیگر در کشور به راه افتاده است.

 برخی از صفحات مجازی متخلف در شهرستان‌های هرمزگان برای کسب درآمد بیشتر به خریدوفروش حیوانات روی آورده‌اند. این موضوع باعث نگرانی دوستداران محیط‌زیست و گونه‌های جانوری شده است. مردم با ارسال تصاویری از صفحات مجازی استان از خریدوفروش حیواناتی از قبیل طاووس، میمون، توله گرگ، ایگوانا و غیره خبر دادند. این حیوانات از 10 میلیون تا 35 میلیون قیمت خورده‌اند. یکی از شهروندان میناب دراین‌باره گفت:« چند روز گذشته در صفحات مجازی خریدوفروش حیواناتی مانند توله گرگ، میمون، طاووس و ایگوانا مشاهده کردم، آن‌هم با مبالغی بالای 10 میلیون تومان! چرا باید چنین حیواناتی در بازارهای مجازی با مبالغ هنگفت به فروش برسد؟ آیا این امر موجب خطر انقراض این دسته از حیوانات نمی‌شود؟ لطفاً از مسئولان مربوطه بخواهید پیگیر این موضوع شوند».

یکی از این صفحات کانال خریدوفروش میمون در میناب  فعال است که در این رابطه سازمان محیط‌زیست هرمزگان پاسخ داد: «اکثر حیواناتی که در فضای مجازی به فروش می‌رسند، وارداتی هستند و گونه‌های جانوری استان هرمزگان نیز شامل این موارد نمی‌شوند. از طرفی می‌توان با ورود نیروی انتظامی به این موضوع، جلوی خریدوفروش‌ها را گرفت».

و در ادامه سازمان محیط‌زیست وعده پیگیری جدی این قضیه را داد.

خبرنگار صبح ساحل برای پیگیری بیشتر این موضوع به سراغ نیروی انتظامی رفت و مسئولان مربوطه مطرح کردند که تاکنون گزارشی درباره خریدوفروش حیوانات غیرمجاز ابلاغ نشده اما در صورت هرگونه گزارشی نیروی انتظامی ورود کرده و مانع از انجام کارهای غیرقانونی خواهد شد.   
گفتنی است؛ نگهداری حیوانات، می‌تواند تبعات جسمی و روانی مضری برای انسان و خود حیوان در پی داشته باشد. همچنین احتمال انتقال بیماری به انسان با نگهداری حیوانات وجود دارد.

 

   خرید آنلاین از حیات‌وحش؛ معامله غیرقانونی میمون میلیونی در مینابخرید آنلاین از حیات‌وحش؛ معامله غیرقانونی میمون میلیونی در میناب

 خرید آنلاین از حیات‌وحش؛ معامله غیرقانونی میمون میلیونی در میناب

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها