بیمارستان فارابی بستک، چشم اندازی روشن برای مردم غرب استان


نویسنده: محمد رواپرور

رئیس بیمارستان فارابی بستک در گفت‌وگو با صبح ساحل، ویژه‌ی بستک ضمن اشاره به طرح های توسعه ای بیمارستان گفت: بیمارستان فارابی از اردیبهشت سال ۱۳۹۴ با انتقال از بیمارستان فکری بستک رسما به بهره برداری رسید و با افزایش ۳۲تخت مصوب درحال حاضر با ۶۴تخت به بیماران خدمات درمانی ارائه می‌دهد.
همچنین در این راستا موافقت اصولی وزارتخانه برای افزایش ۱۰۵تخت دیگر نیز اخذ شده که تا آخر امسال مجموع تخت ها به ۱۶۹تخت افزایش خواهدیافت. وی افزود: احداث بخش دیالیز در بیمارستان فارابی در اولویت قرار داشت و با توجه به مراجعه بیماران کمبود آن احساس می شد،که با رایزنی ها وپیگیری هایی که با خیرین داشتیم این بخش در سال 1397 با انتقال از بیمارستان فکری به بیمارستان فارابی راه‌اندازی شد .
دکتر کهن همچنین اظهار داشت: بخش تصویربرداری بیمارستان مجهز به یک دستگاه رادیولوژی بود که باتوجه به نیاز مردم این بخش با کمک خیرین عزیز درحال حاضر یک مجموعه کامل تصویربرداری شامل (سونوگرافی، رادیوگرافی، سی تی اسکن، او پی جی یا عکس فک ودندان ، ماموگرافی و سنگ شکن برون اندامی) را در خود جای داد و ‌ خدمات ارائه می‌کند که این مجموعه کامل تصویربرداری به جرات می توان گفت در استان کم نظیر است. او همچنین با اشاره به توسعه بخش زایشگاه گفت: با بودجه اعتباری دولتی و پیگیری از طریق دانشگاه، دو اتاق ال دی آر (اتاق زایمان ) به مجموعه بخش زایشگاه اضافه شد و در حال حاضر این بخش با چهار اتاق ال دی آر خدمت رسانی می کند.
   
   
  بیمارستان فارابی بستک، چشم اندازی روشن برای مردم غرب استان

دکتر محمد کهن، رییس بیمارستان فارابی بستک

همچنین دو اتاق عمل به مجموعه اتاق‌های جراحی اضافه شد که دراین راستا نیز دست همت خیرین همراه ما بود.
وی در ادامه افزود : بخش داخلی و جراحی به دلیل فضای کم با رایزنی که با خیرین انجام شد گسترده‌تر شده و‌ با افزودن ۱۱تخت دیگر اکنون این بخش در مجموع ۳۱تخت دارد. همچنین با کمک خیرین فضای فیزیکی آزمایشگاه توسعه یافت.
دکتر کهن با بیان اینکه پروژه بخش الحاقی بیمارستان با زیربنای ۴۰۰۰متر مربع با برآورد هزینه ۶۰ میلیارد تومان که توسط خیر بزرگوار تکمیل شده است و در دو قسمت کلینیک تخصصی و بخش بستری اطفال درحال حاضر خدمات ارائه می دهند گفت: سایر بخش‌های این مجموعه که شامل بخش داخلی، عفونی و بخش وی آی پی است با نصب دیزل ژنراتور که توسط دانشگاه علوم پزشکی خریداری شده به بهره برداری می رسد. قابل ذکر است بخش وی آی پی برای بیماران آی پی دی(بیماران بین الملل)است. در این راستا دکتر شاهرخی معاون توسعه دانشگاه طی بازدیدی که همراه با معاون وزیر داشتند، قول مساعد دادند که تا آینده ای نزدیک مشکل برق این قسمت نیز حل شود که هزینه آن طبق برآورد چیزی درحدود۴میلیاردو۸۰۰میلیون تومان خواهدبود.
وی در ادامه افزود: توسعه بخش اورژانس را در دستور کار داریم که کلنگ زنی آن با حضورمعاون وزیر و نماینده مردم غرب هرمزگان درمجلس، مسئولین و خیرین صورت گرفت، که ان شاءالله عملیات احداث ساختمان آن به زودی آغاز خواهد شد. وی همچنین اضافه کرد : برای بخش ام آر آی نیز برنامه هایی برای آینده داریم، که موافقت خرید دستگاه ام آر آی از وزارتخانه گرفته شده و با کمک خیرین وحمایت دولت دستگاه خریداری می شود و برای احداث ساختمان آن نیز خیر بزرگوار اعلام آمادگی کردند و در آینده ای نزدیک خدمات ام آر آی نیز در بیمارستان فارابی ارائه خواهد شد. دکتر کهن ضمن اشاره به کمبود خدمات تخصصی جراحی مغز و اعصاب اذعان داشت: بیمارستان فارابی بستک درهمه رشته های تخصصی پزشک متخصص دارد امید است که تا آخر سال بتواند در این رشته تخصصی نیز جراح جذب کند که خدمات جراحی مغز و اعصاب نیز در بیمارستان فارابی انجام گیرد. او در پایان این گفتگو گفت: بیمارستان فارابی بستک دارای همراه‌سرا و نمازخانه خواهران و همچنین مسجد برادران است ،که توسط خیرین عزیز احداث شده است تا همراهان بیمار هم از آسایش نسبی برخوردار باشند.
ویژه نامه بستک
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها