هشدار افزایش دما در شهرهای هرمزگان طی روزهای آینده؛

کاهش ساعت کاری ادارات در دست بررسی استانداری



پس از صدور هشدار زرد هواشناسی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان آخرین اقدامات انجام‌شده برای مقابله با دمای 50 درجه در استان را به تحریریه صبح ساحل اعلام کرد.

«مهرداد حسن‌زاده»، مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان در خصوص اقدامات انجام‌شده در برابر هوای 50 درجه استان به خبرنگار صبح ساحل گفت: «هشدار سطح زرد در استان صادرشده و به‌تمامی اعضای ستاد فرمانداران، بخشداران و دهیاران ابلاغ‌شده است».

وی ادامه داد: «جلساتی با دستگاه‌های اجرایی؛ آتش‌نشانی و دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان برگزار و مقررشده است که تمامی واحدها به حالت آماده‌باش قرار بگیرند. از طرفی با شرکت برق نیز برای تعمیرات لازم هماهنگ شده تا در این هوای گرم، قطعی‌ برقی به وجود نیاید».

این مقام مسئول از مردم درخواست که در ساعت ظهر از ترددهای غیرضروری خودداری کنند و همواره در مصرف برق و آب صرفه‌جویی داشته باشند، به طبع در دمای بالای هوا مصرف برق و آب افزایش می‌یابد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اعلام کرد: «بر این اثر این سامانه، احتمال افزایش مصرف حامل‌های انرژی، گرمازدگی، آسیب به محصولات کشاورزی، ایجاد تنش دمایی در گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها و همچنین احتمال افزایش ظرفیت آتش‌سوزی در باغات و مراتع وجود دارد».

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان افزود: هوای گرم از ظهر پنجشنبه تا اواخر روز شنبه، {دهم تا سیزدهم خردادماه} در استان پابرجاست.

حسن‌زاده در پاسخ به خبرنگار صبح ساحل مبنی بر تعطیلی یا کاهش ساعت کاری در استان، اضافه کرد: «در حال حاضر، برای تعطیلی یا کاهش ساعت کاری ادارات در حال بررسی هستیم و احتمال دارد کاهش ساعت اداری را داشته باشیم که اخبار آن متعاقباً اعلام می‌شود».

وی افزود: «این افزایش محسوس دما در سطح استان و رسیدن دما به آستانه ۵۰ درجه سلسیوس در شهرستان‌های بستک، پارسیان، رودان، میناب و برخی نقاط مرکزی و شمالی هرمزگان رخ می‌دهد و برخی مناطق دیگر ازجمله بندرعباس، بندرلنگه، خمیر، حاجی‌آباد، بشاگرد، سیر یک، جاسک، جزیره کیش، جزیره لاوان، جزیره سیری، بوموسی، قشم، تنب بزرگ و هشت‌بندی قابل‌لمس خواهد بود».

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها