هنرمند سعودی در نمایشگاه کوزوو ایمان و فرهنگ را بیان می کند


نویسنده: عدنان نگاری

 نگاهی به عرب نیوز
غدیر حافظ عربستانی می‌گوید نمایشگاه اخیر او در کوزوو نشان‌دهنده این باور است که ایمان می‌تواند تعادل، معنا و خلوص را به زندگی بازگرداند. آثار او در جشنواره بین‌المللی هنر یورو کوزوو از 22 تا 29 سپتامبر، که تحت عنوان دنیای خلاق من در کوزوو برگزار شد، به نمایش درآمد و آثار 30 هنرمند مشهور از 20 کشور را به نمایش گذاشت. حافظ تنها هنرمند عربستانی بود که از سوی وزارت فرهنگ کوزوو برای شرکت در جشنواره دعوت شد. او اخیرا در مصاحبه ای با عرب نیوز گفت:« من بسیار مشتاق هستم که کشورم را در مجامع هنری بین المللی در سراسر جهان نمایندگی کنم و این را بخشی جدایی ناپذیر از وظیفه خود در قبال کشورم به عنوان یک شهروند و هنرمند تجسمی سعودی می دانم.»
حافظ در آخرین کار خود از سبک قبلی‌اش که با رنگ‌های پر جنب و جوش که شلوغی زندگی را به تصویر می‌کشد ، با رگه‌هایی از آبی در نقاشی‌های سیاه و سفید تا حد زیادی تیره و تار فاصله گرفت. «ممکن است گاهی گیج شویم، اما وقتی به سوی خدا برمی‌گردیم خودمان را می‌یابیم. این آثار دو رنگ سیاه و سفید پوشیده شده بودند، زیرا بین حالت روحی و روانی که انسان در هنگام اعتلای قلبش با خدا تجربه می کند و کمی رنگ آبی نشان دهنده امید به زندگی است، تمایز قائل می شود. هدف از کارهای هنری من انسان بودن و مراقبت خداوند از اوست.» حافظ همچنین معتقد است که آثار او بیانگر فرهنگ عربستان سعودی است که به گفته او در همه زمینه‌های زندگی صحبت می‌کند.
عربستان سعودی برآوردهای بودجه سال 2023 را در مورد سیاست های «هزینه انبساطی» اصلاح می‌کند
 نگاهی به عرب نیوز
عربستان سعودی با کاهش پیش‌بینی رشد خود برای سال 2023، انتظار دارد امسال به جای مازاد پیش‌بینی‌شده قبلی، کسری بودجه داشته باشد، که عمدتاً به دلیل سیاست‌های هزینه‌های «انبساطی» و «برآوردهای محافظه‌کارانه درآمد» است. محمد الجدان، وزیر دارایی گفت:«عربستان سعودی به اصلاحات مالی و ساختاری خود ادامه خواهد داد زیرا این پادشاهی به طور پیوسته سفر تنوع اقتصادی خود را در راستای اهداف مشخص شده در چشم انداز 2030 آغاز می کند.» وی همچنین افزود که اجرای مستمر این طرح بلندپروازانه برای تسریع رشد اقتصادی و حفظ پایداری مالی پادشاهی ضروری است. بیانیه اولیه بودجه منتشر شده در روز شنبه نشان داد که بزرگترین اقتصاد عربی انتظار دارد تولید ناخالص داخلی واقعی امسال 0.03 درصد در مقایسه با پیش‌بینی قبلی برای رشد 3.1 درصدی رشد کند.
این سند همچنین پیش‌بینی می‌کند که دولت کسری بودجه 1.9 درصدی پروژه ناخالص داخلی در سال 2024، 1.6 درصد از تولید ناخالص داخلی در سال 2025 و 2.3 درصد از تولید ناخالص داخلی در سال 2026 خواهد داشت. در همین حال، انتظار می‌رود که کل هزینه‌ها در سال 2023 به 1.262 میلیارد SR افزایش یابد، از برآورد قبلی 1.114 میلیارد SR، قبل از اینکه در سال 2024 به 1.251 میلیارد SR کاهش یابد. 
کمیته عربستان و پرتغال به دنبال تقویت روابط اقتصادی است
 نگاهی به عرب نیوز
روابط اقتصادی بین عربستان سعودی و پرتغال در مسیر تقویت بیشتر است زیرا یک هیئت عالی رتبه برای نشستی برای تقویت همکاری بین دو کشور به لیسبون می رود. به گزارش خبرگزاری عربستان سعودی، فیصل آل ابراهیم، وزیر اقتصاد و برنامه ریزی عربستان سعودی در ششمین نشست کمیته مشترک عربستان و پرتغال که از روز دوشنبه آغاز می شود، رهبری هیئت را بر عهده خواهد داشت. این نشست دو روزه فرصت‌های سرمایه‌گذاری بین دو کشور را بررسی می‌کند و مکان‌هایی را برای همکاری بیشتر در بخش‌های مختلف بررسی می‌کند.
قرار است الابراهیم در کنار آنتونیو کوستا سیلوا، وزیر اقتصاد و امور دریایی پرتغال، سخنرانی افتتاحیه و پایانی این نشست را ایراد کند. همچنین انتظار می‌رود وزیر سعودی سخنرانی افتتاحیه را در مجمع سرمایه‌گذاری عربستان و پرتغال ایراد کند. وی همچنین چندین دیدار با مقامات ارشد دولتی در پرتغال خواهد داشت و توافقنامه‌هایی را با هدف تقویت همکاری‌های اقتصادی امضا خواهد کرد.
هیئت سعودی شامل نمایندگان وزارتخانه‌های مختلف و مقامات ارشد سازمان‌های مختلف دولتی است. در آن زمان گزارش داد که در ماه اوت، آل ابراهیم در ریاض با نونو ماتیاس سفیر پرتغال در پادشاهی عربستان سعودی دیدار کرد. آن‌ها هر دو در مورد راه‌های تقویت همکاری گفتگو کردند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها