۲۵۶ کیلوگرم حشیش در رودان کشف شد



فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: قاچاقچیان و سوداگران مرگ در انتقال مواد در شهرستان رودان ناکام مانده و از آنان ۲۵۶ کیلوگرم موادمخدر از نوع حشیش کشف شد.

 

به گزارش صبح ساحل، سردارعلی اکبر جاویدان روز شنبه در این خصوص اظهار کرد: درپی همکاری اطلاعاتی ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مبنی بر انتقال موادمخدر توسط باند قاچاقچیان در حوزه شهرستان رودان، موضوع به صورت ویژه در دستورکار ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر این شهرستان قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران با تشکیل اکیپی ضمن هماهنگی با مرجع قضایی در محور اصلی مسیر «جغین» به سمت شهرستان رودان اعزام شدند و پس از گشت زنی‌ها در محور و حوزه استحفاظی خود به یک دستگاه خودرو پژو پارس سفید رنگ با شماره پلاک دست‌نویس درحال حرکت را مشاهده کردند.

فرمانده انتظامی هرمزگان اضافه کرد: راننده خودرو پس از مشاهده ماموران به سرعت از محل فرار کرد که پس از تعقیب و گریز طولانی و مورد هدف قرار گرفتن لاستیک خودرو، در محل رودخانه خشک سه راهی «بجگوئیه»متوقف شد.

سردار جاویدان بیان کرد: راننده چون عرصه را برخود تنگ دید، باتوجه به تاریکی شب و پوشش گیاهی محل به صورت پیاده پا به فرار می‌گذارد و ماموران در بازرسی دقیق از خودرو موفق به کشف ۲۵۶ کیلوگرم حشیش شدند.

فرمانده انتظامی هرمزگان همچنین با بیان اینکه تلاش ماموران برای دستگیری متهم ادامه دارد، اشاره کرد: باتوجه به حضور و اشرافیت مجموعه انتظامی در جای جای نقاط استان و افزایش ضریب هوشیاری و تجربه پلیس در شناسایی و کشف جرائم، مجرمان و سوداگران مرگ در امان نخواهند بود؛ چرا که چشمان تیزبین پلیس در هر لحظه ناظر بر اعمال آنان است.

 

دستگیری ۲۴۳ نفر در بندرعباس با اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی

فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: ۲۴۳ نفر متهم در اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در ۴۸ ساعت گذشته در استان دستگیر شدند.

سردار جاویدان در این خصوص بیان کرد: ماموران انتظامی این فرماندهی در راستای اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی با بهره‌گیری از برآورد اطلاعاتی و عملیات تلفیقی،ضمن هماهنگی قضایی و با بهره‌گیری از تجربه ارزنده اطلاعاتی و انتظامی در مناطق آلوده و جرم خیز با استفاده از توان حداکثری نیروهای تحت امر، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی را به مدت ۴۸ ساعت در سطح شهرستان بندرعباس به مرحله اجرا گذاشتند.

وی ادامه داد: در این طرح ۲۷ نفر سارق، ۱۳۴ معتاد و ولگرد، ۲ نفرخرده فروش موادمخدر ، ۹ قاچاقچی کالا و ۷۱ نفر سایر جرایم دستگیر شدند و ۲۳ دستگاه خودرو سبک و سنگین و ۶ دستگاه موتورسیکلت متخلف و غیرمجاز نیز توقیف شد.

فرمانده انتظامی هرمزگان بیان کرد: در این مدت ۱۶ هزار و ۱۰۰ لیتر سوخت قاچاق، ۱۳ فقره پرونده سرقت و ۱۱ پرونده قاچاق کالا در مجموع به ارزش بیش از هفت میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال کشف شد.

 

محموله سلاح سرد به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی هرمزگان همچنین گفت: یک قاچاقچی سلاح سرد در گوشه غربی این استان دستگیر و انواع سلاح سرد و آلات و ادوات غیرمجاز از یک دستگاه خودرو پراید کشف شد.

سردار جاویدان در بیان چگونگی این اقدام افزود: ماموران انتظامی فرماندهی پارسیان روز گذشته مطلع شدند فردی قصد انتقال و رساندن تعدادی سلاح سرد از طریق مسیر «بستانو» به این شهرستان و فروش آن‌ها را دارد.

وی افزود: این موضوع در دستورکار ماموران انتظامی فرماندهی پارسیان قرار گرفت و با اشرافیت اطلاعاتی و هماهنگی با مقام قضائی خودرو را در محور بستانو به پارسیان متوقف کردند و در بازرسی از آن سه‌هزار و ۵۱۸ قبضه چاقو، تعداد یک‌هزار و ۴۵۰ عدد پنجه بکس و تعداد یک‌هزار و ۲۳۰ عدد باطوم فلزی غیرمجاز به ارزش ۲۷ میلیارد ریال کشف کردند و در این زمینه یک متهم دستگیر و به مرجع قضایی معرفی شد.

 

انبار اسباب بازی قاچاق در بندرعباس کشف شد

رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی هرمزگان نیز گفت: ۲ هزار و ۳۴۴ دستگاه اسباب بازی و تعداد ۶۸۰ عدد انواع لوازم آشپزخانه قاچاق در بازرسی از داخل یک انبار در بندرعباس کشف شد.

سرهنگ حسین خلیلی ابراز کرد: ماموران انتظامی پلیس امنیت اقتصادی استان با اقدامات فنی صورت گرفته از محل انباشت اسباب بازی قاچاق داخل انباری در یکی از محله‌های شهرستان بندرعباس مطلع شده و موضوع را مورد پیگیری قرار داده و به آدرس این مکان اعزام شدند.

وی بیان کرد: ارزش اسباب بازی‌های کشف شده، بنا بر نظر کارشناسان مربوطه ۶ میلیارد ریال برآورد شده است و متهم نیز با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها