سخنگوی ستاد انتخابات کشور:

شناسه دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری تغییر نکرده است



سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: شناسه دو نامزد مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری تغییر نکرده و همان شناسه دوره نخست انتخابات است.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته باشگاه خبرنگاران، محسن اسلامی عصر چهارشنبه خطاب به ملت شریف ایران گفت: روز جمعه ۱۵ تیرماه جاری از ساعت ۰۸/۰۰ صبح فرآیند رای گیری آغاز می‌شود و به مدت ۱۰ ساعت ادامه خواهد داشت و براساس قانون بعد از این مدت به تشخیص وزیر کشور امکان تمدید فرآیند رای گیری وجود دارد.

وی تاکید کرد: دو نامزد راه یافته به مرحله دوم که در اطلاعیه ستاد انتخابات کشور نیز به آن اشاره شده به مردم معرفی شده اند و تاکید می‌شود که کد و یا شناسه این دو نامزد هیچ تغییری نکرده و همان کد‌هایی است که ستاد انتخابات کشور در مرحله نخست انتخابات برای نامزد‌ها اعلام کرده است.

وی تصریح کرد: براین اساس شناسه آقای مسعود پزشکیان ۲۲ و شناسه آقای سعید جلیلی ۴۴ است.

 

مدارک هویتی برای رای دهندگان

سخنگوی ستاد انتخابات کشور در خصوص مدارک هویتی مورد نیاز برای رای دادن گفت، طبق قانون انتخابات ریاست جمهوری شناسنامه و یا کارت ملی دو مدرکی است که قانونا مردم ایران می‌توانند روز جمعه ارائه نمایند و ثبت رای کنند.

وی افزود: هموطنانی که دارای شناسنامه‌های قدیمی فاقد کد ملی هستند، حتما در زمان حضور در شعب اخذ رای باید کد ملی خود را برای ثبت رای ارائه کنند.

اسلامی در مورد کارت‌های ملی قدیمی نیز توضیح داد که این کارت‌ها براساس اعلام سازمان ثبت احوال فاقد اعتبار است و لذا از هموطنان درخواست داریم حتما با کارت ملی جدید هوشمند و یا شناسنامه به شعب اخذ رای مراجعه نمایند.

 

رای دهندگان در هرجای ایران می‌توانند شرکت کنند

سخنگوی ستاد انتخابات کشور در ادامه گفت: هموطنانی که در مرحله نخست انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری شرکت کرده اند، در مرحله دوم در هرجای ایران اسلامی و حتی در شعب مستقر در خارج از کشور می‌توانند در انتخابات شرکت کنند و رای دهند.

وی در توضیح بیشتر در این خصوص گفت: اگر هموطنی در مرحله اول در حج تمتع تشریف داشته و اکنون به کشور بازگشته است، می‌تواند در هر نقطه از ایران اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند و اگر هموطنی، در این مدت یک هفته‌ای به خارج از ایران مسافرت کرده باشد، در صورت وجود شعبه اخذ رای در کشور مقصد، می‌تواند رای خود را به صندوق بیاندازد و ثبت آراء کند.

وی افزود: حتی برای افرادی که در مرحله اول انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری رای نداده اند، این امکان وجود دارد در مرحله دوم ثبت رای کنند و هیچ منع و محدودیتی در ثبت رای مرحله دوم قانون ریاست جمهوری وجود ندارد.

 

رنگ قرمز در‌های صندوق رای مرحله دوم

سخنگوی ستاد انتخابات کشور در ادامه خطاب به مردم شریف ایران اسلامی گفت: هموطنان در مرحله دوم در شعب اخذ رای با صندوق‌های رای با در قرمز رنگ مواجه هستند. در مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری در صندوق‌های رای آبی رنگ بود و تعرفه‌های مرحله اول موجود در آن پلمب شده و اکنون در مخازن نگهداری می‌شود.

اسلامی فرآیند مرحله دوم انتخابات این دوره افزود: طبق ماده ۱۷ قانون انتخابات ریاست جمهوری، زمانی که فرآیند‌های انتخابات کاملا به پایان رسیده باشد و نتایج توسط شورای نگهبان تایید شود، حکم ریاست جمهوری توسط مقام معظم رهبری تنفیذ می‌شود و در خاتمه امحاء صورت خواهد گرفت.

 

شروع ساعت رای گیری هشت صبح است

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: فرآیند اخذ رای در شعب طبق قانون باید راس ساعت ۰۸/۰۰ صبح آغاز شود و چه در شعب روستایی و چه در شعب شهری این زمان قابل تغییر نیست.

وی به خصوص خطاب به روستاییان عزیز که در فصل برداشت محصولات قرار دارند، توصیه کرد طوری برنامه ریزی کنند که با شروع رای گیری که تا ساعت ۱۸ ادامه دارد و ممکن است تمدید شود در فرآیند رای گیری شرکت کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها