ناپایداری وضعیت جوی و دریایی در هرمزگان/ تمهیدات لازم برای تردد ایمن شناور‌های مسافربری در جزایر غربی استان انجام شود



کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: امروز به تدریج با نزدیکی موج بارشی به مناطق غربی استان، ناپایداری وضعیت جوی و دریایی مورد انتظار است.

به گزارش صبح ساحل، «مرضیه سی سی پور»، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: به تدریج از سمت غرب استان افزایش ابرناکی مورد انتظار است و تا شب در مناطق غربی استان، جزایر خلیج فارس، تنگه هرمز و مناطق ساحلی رگبار باران و رعد وبرق پیش بینی می‌شود.


مرضیه سی سی پور افزود: در مناطق دریایی استان نیز افزایش سرعت باد‌های جنوب شرقی سبب متلاطم شدن دریا می‌شود.


وی گفت: شدت باد‌های جنوب شرقی در مناطق شمالی و غربی خلیج فارس قابل ملاحظه است و سبب ناایمن شدن تردد‌های دریایی می‌شود.


سی سی پور افزود: بنابراین توصیه می‌شود از تردد کشتی‌های تجاری به مقاصد بوشهر و خوزستان در روز جاری خودداری شود و تمهیدات لازم برای تردد ایمن شناور‌های مسافربری در جزایر غربی استان صورت پذیرد.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: در روز سه شنبه ۳۰ آبان نیز در برخی نقاط استان از جمله مناطق غربی، مناطق دریایی به ویژه جزایر خلیج فارس، تنگه هرمز و مناطق مرکزی استان رگبار باران و رعد و برق همراه با تند باد لحظه‌ای مورد انتظار است.

وی افزود: توصیه می‌شود در این مدت از قرارگیری در حریم رودخانه‌های فصلی به ویژه در غرب استان خودداری شود و با توجه به احتمال وقوع تند باد لحظه‌ای همراه با تگرگ محافظت از محصولات کشاورزی صورت گیرد.


سی سی پور گفت: از لحاظ دمایی روز سه شنبه در بیشتر نقاط استان، کاهش نسبی دما در طول روز پیش بینی می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها