در بازدید رئیس دانشگاه از بیمارستان سیار در قشم محقق شد؛

اهدای یک دستگاه یونیت دندانپزشکی به درمانگاه روستای گوری قشم



معاون بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه کشور از اهدای یک دستگاه یونیت دندانپزشکی به درمانگاه روستای گوری خبر داد و گفت:با توجه به نیاز منطقه و امضای تفاهمنامه بین معاونت بهداری سپاه و دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان روز گذشته انجام شد.

 

به گزارش صبح ساحل، روز گذشته بازدیدی از بیمارستان صحرایی حضرت فاطمه زهرا(س) کرمان، وابسته به بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توسط سردار اخوان مهدوی؛ معاون بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه کشور، دکتر غلامعلی جاودان؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، سرهنگ سلیمانی؛ رئیس این بیمارستان و همچنین دکتر یاسر مرادی مدیر شبکه بهداشت و درمان قشم و دکتر احمدی رئیس بیمارستان پیامبر اعظم(ص) که در روستای گوری جزیره قشم دایر شده است انجام شد.

معاون بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه کشور درباره هدف از برپایی این بیمارستان گفت: با توانمندی و ظرفیت هایی که در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان وجود دارد و همچنین حضور دکتر جاودان، از مدیران بسیارخوب سیستم و نظام سلامت کشور، امیدواریم تحولی در امر خدمت رسانی به مردم صورت دهیم.

سردار اخوان مهدوی افزود: انشالله با استقرار سامانه های درمانی، بیمارستانهای مجهز تخصصی و فوق تخصصی سیار بتوانیم مشکلاتی که در نقاط دور دست این جزیره وجود دارد را مرتفع کنیم.

معاون بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه کشور همچنین از اهدای یکدستگاه یونیت دندانپزشکی به درمانگاه روستای گوری خبر داد و گفت: با توجه به نیاز منطقه و امضای تفاهمنامه بین معاونت بهداری سپاه و دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان که امروز انجام شد، این دستگاه تا فردا نصب خواهد شد و طی چند روز آینده خدمات دندانپزشکی هم در این درمانگاه توسط دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز ارائه می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان هم در این بازدید گفت: امروز شاهد خدمت ارزشمند دیگری از برادران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستیم که با برپایی بیمارستان 128 تختخوابی حضرت فاطمه زهرا(س) کرمان وابسته به بهداری نیروی زمینی سپاه در دورترین نقطه جزیره قشم در حال خدمت رسانی به مردم نجیب قشم هستند.

دکتر غلامعلی جاودان با اشاره به گستردگی حجم خدمات تخصصی و فوق تخصصی که توسط تیم درمانی بهداری سپاه در جزیره قشم در حال انجام است تصریح کرد: 60 پزشک در کلینیک های این بیمارستان فعالیت می کنند که 44 پزشک آن متخصص و فوق تخصص هستند و روزانه حدود 1200 نفر از شهروندان جزیره قشم در این بیمارستان ویزیت و درمان رایگان می شوند.

بیشترین قسمت هایی که مراجعه کنندگان به این بیمارستان سیار به آن مراجعه می کنند، چشم پزشکی، قلب و عروق و رادیولوژی است.

این مقام مسئول درباره سایر خدماتی که توسط بهداری سپاه در غرب جزیره انجام می شود گفت: در کنار این بیمارستان درمانگاه فاطمه زهرا (س) کرمان دایر شده که حدود 700 نفر در روز خدمات تخصصی و فوق تخصصی رایگان دریافت می کنند.

تزریقات، جراحی عمومی، اورولوژی، قلب و عروق، چشم پزشکی، داخلی، عفونی، جراحی مغز و اعصاب، اطفال، اکو نوار قلب، رادیولوژی و سونوگرافی از خدمات تخصصی و فوق تخصصی هستند که در این درمانگاه ارائه می شوند.

سرهنگ سلیمانی ریس بیمارستان صحرایی حضرت فاطمه زهرا(س) کرمان هم نیز گفت: با توجه به اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نهاد مردمی هست و وظیفه اصلی آن خدمت به مردم است و همچنین فرمایشات شهید بزرگوار، حاج قاسم سلیمانی که فرموند " جان من هزاران بار فدای مردم ایران باشد" ما هم در مجموعه بهداشت و درمان حضرت فاطمه زهرا (س) نیروی زمینی سپاه و در راستای تدابیر فرمانده محترم نیروی زمینی سپاه، وظیفه خود می دانیم در حوزه هایی که نیاز باشد ورود کنیم و به عنوان یک سرباز هرجا که لازم باشد در خدمت مردم عزیز، شریف و نجیب هرمزگان به ویژه جزیره قشم باشیم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها