جزییات میزان افزایش حقوق فرهنگیان



صبح ساحل ،اجتماعی: مشاور معاون توسعه و مدیریت پشتیبانی وزیر آموزش وپرورش گفت:فرهنگیانی که دارای رتبه عالی وخبره هستند بین۳۳۰ تا ۵۴۰هزار تومان وفرهنگیان دارای رتبه ارشد بین ۱۸۰ تا ۲۴۰ هزار تومان افزایش حقوق خواهند داشت.

هاشم مسعودی در میزگرد «رتبه‌بندی معلمان» در سومین روز از روسای اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش که در سالن همایش‌های برج میلاد در حال برگزاری است، اظهار کرد: نظام قانون ارتباط با حقوق و مزایا، نظام ساختارگرا است و در این نظام رقابت و سختکوشی مطرح نیست، بلکه کار به صورت انجام وظیفه است و ما هیچ مکانیزمی برای کاهش حقوق معلمان نداریم و دنبال ایجاد یک نظام ساختارگرا مبتنی بر شایستگی هستیم.وی افزود: در این نظام هر فردی که بهره‌وری و کارآیی بیشتری داشته باشد، پول بیشتری نیز دریافت می‌کند.مشاور معاون توسعه و مدیریت پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: همه معلمین بالای شش سال خدمت، مشمول طرح لایحه رتبه‌بندی معلمان می‌شوند.مسعودی ادامه داد: ۶۵ درصد فرهنگیان جزو رتبه عالی و خبره قرار می‌گیرند و افزایش حقوق بین ۳۳۰ تا ۵۴۰ هزار تومان خواهند داشت.مشاور معاون توسعه و مدیریت پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: افرادی که جزو رتبه ارشد قرار می‌گیرند، حدود ۱۵۰ هزار نفر هستند که مبلغ ۱۸۰ تا ۲۴۰ هزار تومان افزایش حقوق خواهند داشت و افرادی که در رتبه پایه قرار می‌گیرند، از ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.وی یادآور شد: فرهنگیان باید در مدارس فرم‌هایی را پر کنند که به تائید مدیر و شورای معلمان مدرسه برسد و پس از آن کارگروه تخصصی شهرستان‌ها تائید می‌کند، البته رتبه عالی در کمیته استان‌ها بررسی می‌شود و با این روند، رتبه‌ها مشخص می‌شود.مسعودی خطاب به مدیران و روسای مناطق تاکید کرد: جداول امتیازات فرهنگیان واقعی باشد و ساده نگیرید.

فرزندان فرهنگیان در اولویت استخدام

وزیر آموزش و پرورش از تعطیل شدن مجتمع‌های آموزشی در صورت منطبق نبودن با ضوابط خبر داد و گفت: برای معلمان دوره متوسطه که برای تدریس به مقطع ابتدایی می‌روند، امتیازات ویژه‌ای در نظر گرفته‌ایم.علی اصغر فانی‌ در جلسه پرسش و پاسخ که در سومین روز از سی و دومین اجلاس مدایران و روسای آموزش و پرورش برگزار شد، درباره ادامه فعالیت‌های مجتمع‌های آموزشی اظهار کرد: در دستورالعملی که حدود 15 روز گذشته در نشست با مدیران کل استان‌ها جمع‌بندی و نهایی شد، پیش بینی کردیم اگر مجتمع‌های آموزشی با شرایط مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش سازگار باشند ادامه فعالیت خواهند داد و اگر سازگار نبودند این مجتمع‌ها جمع خواهد شد.

امتیاز ویژه معلمانی که از مقطع متوسطه به ابتدایی می‌روند

وزیر آموزش و پرروش با بیان این که یک روش باقی ماندن نیروهای انسانی و فعالیت نکردن آنها تا زمان بازنشستگی است که اعتبارات ما اجازه این کار را نمی‌دهد گفت: روش دیگر مدیریت نیروهاست تا بتوانیم از مشکلات عبور کنیم. یکی از سختی‌های روسای مناطق در سال جاری همین است و باید با همکاران متوسطه جلساتی برگزار کنند تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم.به گفته فانی، معاونت پشتیبانی امتیازاتی را برای همکاران متوسطه که برای تزریق به مقطع ابتدایی می‌روند لحاظ کند؛ بر این اساس امتیاز 1300 برای این همکاران به 1500 افزایش می‌یابد که جزییات آن را به زودی ابلاغ خواهیم کرد.

مشکل احداث مدرسه در شهرک‌های جدید التاسیس

فانی درباره مشکل فضای آموزشی لازم برای شهرک‌های جدیدالتاسیس و مسکن مهر اظهار کرد: در ابلاغیه مقام معظم رهبری آمده است شهرک‌سازان وظیفه دارند امر مدرسه‌سازی را برعهده بگیرند. براین اساس باید انبوه سازانی که بیش از 200 واحد می‌سازند برای ساخت مدرسه نیز اقدام کنند. این موضوع در قانون بود که حذف شد و ما در حال پیگیری در کمیسیون زیربنایی دولت در این خصوص هستیم. وزارت راه معتقد است این کار باعث افزایش قیمت مسکن می‌شود.وزیر آموزش و پرورش بر ضرورت افزایش تحت پوشش قرار دادن دختران در مقطع ابتدایی و متوسطه تاکید و اظهار کرد: مشاوران امور بانوان استان‌ها بر توسعه فنی و حرفه‌ای و ایجاد توازن در شاخه‌ها و رشته‌های دختران توجه داشته باشند.

اولویت استخدام با فرزندان فرهنگیان است

فانی در پاسخ به پرسشی درباره بی‌توجهی به فرزندان فرهنگیان در استخدام‌ها گفت: در آزمون استخدامی اخیر فرزندان فرهنگیان از اولویت برخوردارند.

«حق نوار مرزی» از فروردین 94 محاسبه و پرداخت می‌شود

وی در ادامه درباره برقراری حق نوار مرزی و تبعیض میان مناطق گفت: این قانون برای همه مناطق اجرا نشده و ما تابع وزارت کشور هستیم و هر منطقه‌ای که این وزارتخانه به ما اعلام کند، حق نوار مرزی را پرداخت می‌کنیم. سال گذشته سیستان و بلوچستان مشمول این قانون شد و 40 میلیارد تومان بار مالی آن بود و این حق برای مابقی استان‌ها از اول فروردین ماه 94 پرداخت می‌شود.

اعلام «بازنشستگان فرهنگی» در طرح رتبه‌بندی معلمان

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش ضمن اعلام خبر افزایش 35 درصدی حقوق نیروهای اداری آموزش و پرورش، درباره وضعیت بازنشستگان در طرح رتبه‌بندی گفت: تلاش می‌کنیم از طریق پاداش پایان خدمت حتی افرادی که شهریور امسال بازنشسته می‌شوند، آنها را از مزایای رتبه‌بندی بهره‌مندی کنیم. محمد بطحایی در میزگرد رتبه‌بندی معلمان که در سومین روز از سی‌ودومین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش سراسر کشور برگزار شد، از افزایش 35 درصدی حقوق نیروهای اداری و ستادی این وزارتخانه خبر داد و گفت: فوق‌العاده بند 10 ماده 68 مربوط به افزایش حقوق نیروهای اداری در بهمن‌ماه سال گذشته به تصویب هیات وزیران رسید. همان 35 درصدی که قرار بود به حقوق نیروهای اداری اضافه شود اما میانگین آن 21 درصد و سقف آن 35 درصد در نظر گرفته شده است.وی درباره علت توقف اجرای این مصوبه گفت: با اجرای این مصوبه اختلاف زیادی میان کارکنان این دستگاه با معلمان ایجاد می‌شد و فاصله پرداخت‌ها را زیاد می‌کرد. پیش‌بینی می‌کنیم با اجرای رتبه‌بندی زمینه برای اجرای فوق‌العاده ویژه که مشمول این مصوبه است ایجاد شود و افزایش حقوق برای نیروهای ستادی و اداری اعمال شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها