هفته تأمین اجتماعی در کشور:

افتتاح طرح ارتقاء هتلینگ بیمارستان خلیج‌فارس بااعتبار ۲۰ میلیارد تومانی/ سه بخش زنان یک، زنان دو و نوزادان در خلیج‌فارس تجهیز و بهسازی شد



سه بخش زنان یک، زنان دو و نوزادان در خلیج‌فارس در مساحت ۱۸۳۰ مترمربع و بااعتباری نزدیک به ۲۰ میلیارد و دویست میلیون تومان تجهیز و بهسازی شد. بهره‌برداری از این پروژه‌ها به‌صورت آنلاین و با حضور مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی کشور انجام شد .

       

به گزارش صبح ساحل، میر هاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در ویدئو کنفرانسی که به مناسبت هفته تأمین اجتماعی به‌صورت سرا سری در کشور انجام شد، جدیدترین طرح‌های این سازمان را در استان‌های مختلف ازجمله هرمزگان به بهره‌برداری رساند.

میر هاشم موسوی در حاشیه این مراسم بابیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی امروز با بیش از ۴۶ میلیون نفر تحت پوشش سروکار و دارد، گفت: اساساً کارکرد این سازمان در حوزه‌های مختلف به‌ویژه اقتصادی و اجتماعی است. در آغاز دولت سیزدهم یکی از توجهات ویژه به حل چالش‌های اساسی در حوزه‌های مختلف بود و یکی از این عرصه‌ها عرصه نا ترازی‌ها در اقشار مختلف کشور است.

وی بابیان اینکه در ابتدای دولت سیزدهم، به میزان ۲۷ هزار میلیارد تومان مستمری و حقوق بازنشستگان را پرداخت می‌کردیم، گفت: پیش‌ازاین نیز، به دلیل نا ترازی و کسری نقدینگی در پرداخت حقوق و مستمری، حدود ۱۰۶ هزار میلیارد تومان از سال ۹۲ تا پایان ۱۴۰۰ بدهی فقط به بانک رفاه ایجادشده بود.

غلام عباس مؤمنی، رئیس مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان هرمزگان در مراسم افتتاح به‌صورت ویدئو کنفرانس گفت: از حمایت‌های استانداری هرمزگان تشکر می‌کنم که شرایط درمان و کادر درمان استان را درک و با ما در این مسیر همراهی کردند.

 وی افزود: سال گذشته مدیریت درمان تأمین ‌اجتماعی هرمزگان به‌عنوان دستگاه برتر درزمینهٔ اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت شناخته شد و این مجموعه لوح تقدیر این عنوان را در بیست و ششمین جشنواره شهید رجایی از سوی استاندار هرمزگان دریافت کرد.

رئیس مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان یادآور شد: در طی فرآیند خدمات‌دهی به مردم، میزان رضایت آن‌ها نیز سنجیده شد که بیش از ۸۷ درصد رضایت‌مندی مردم از کادر درمان و مجموعه بیمارستان تأمین اجتماعی ثبت‌شده است.

مؤمنی تأکید کرد: ارتقا، بهسازی بخش‌های دیگر این بیمارستان و جذب نیروهای جدید در دستور کار است که در اولین فرصت اطلاع‌رسانی خواهد شد.

عباس اکبری، مدیرکل تأمین اجتماعی هرمزگان در آیین افتتاح این سه پروژه گفت: همان‌طور که پیش‌تر اعلام شد، ۵۴ درصد از جمعیت استان هرمزگان تحت پوشش سازمان تأمین قرار دارند و از این سازمان خدمات دریافت می‌کنند که تنها مهم باهمت مجموعه توانمند بخش‌های مختلف هموارشده است.

وی افزود: در حال حاضر ۳۶۰ هزار نفر به‌عنوان بیمه‌شده اصلی تحت پوشش این سازمان در استان هرمزگان قرار دارند که با افراد تحت تکفل به بیش از ۹۵۵ هزار نفر می‌رسد. اکبری بیان کرد: ۲۹۶ هزار نفر از بیمه‌شدگان اصلی آقا و ۶۴ هزار نفر نیز بانوان هستند. وی عنوان کرد: در سال گذشته تعداد بیمه‌شدگان اصلی سازمان در هرمزگان از رشد شش‌درصدی برخوردار بوده است که در ده سال گذشته این میزان افزایش بی‌سابقه هست.

گفتنی ست که بخش زنان شماره یک به متراژ ۶۱۰ مترمربع و اعتبار ۷ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان، بخش زنان دو به ۶۱۰ مترمربع و اعتبار ۴ میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید. همچنین جزییات پروژه بخش نوزادان با مساحت ۶۱۰ مترمربع و اعتبار ۷ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان عنوان شد.

هتلینگ بیمارستان به کلیه اقدامات رفاهی، و حتی ظاهری بیمارستان گفته می‌شود که می‌توان از انواع تخت‌ها در بخش‌های مختلف بیمارستان نام برد مانند تخت بستری، انواع مختلف برانکاردها، انواع تخت ویژه برقی یا مکانیکی، تخت‌های زنان و زایمان، تخت اطفال، تخت اندوسکوبی، تخت سی پی آر یا احیا …. نام برد در مراجعه بیماران به بیمارستان هتلینگ بیمارستان باعث دیدگاه مثبت و منفی بیماران و مراجعه‌کنندگان می‌شود.

شایان‌ذکر است که در این مراسم، کامرانی معاون سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان، اکبری مدیرکل تأمین اجتماعی هرمزگان، سرور کریمی پور رئیس بیمارستان خلیج‌فارس حضور داشتند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها