اجرای طرح «فروش و ثبت‌نام خودرو‌های وارداتی مازاد»!

خودروهایی که عرضه نشده‌اند، چگونه در لیست «مازاد»‌ها قرار دارند؟



وزارت صنعت، معدن و تجارت، طرحی جدید را با نام «فروش و ثبت‌نام خودرو‌های وارداتی مازاد» به اجرا گذاشته است.

             

   

به گزارش صبح ساحل بله نقل از شرق: در مقایسه فروش و ثبت‌نام خودروهای وارداتی با مرحله قبلی فروش خودرو‌های وارداتی (اسفند ۱۴۰۱)، تفاوت‌هایی وجود دارد که اصلی‌ترین آن، مشخص بودن خودرو‌های ثبت‌نامی است.

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: حدود ۳۳ هزار متقاضی در حالی چشم‌انتظار دریافت خودروی خارجی ثبت‌نامی خود هستند که وزارت صنعت، معدن و تجارت، طرحی جدید را با نام «فروش خودرو‌های وارداتی مازاد» به اجرا گذاشته است. در مورد این سه خودرو البته این پرسش مطرح است که وقتی پیش‌تر عرضه نشده‌اند، چگونه در لیست «مازاد»‌ها قرار دارند؟

 نکته دیگر اینکه قیمت‌های موردنظر (چه قطعی و چه علی‌الحساب) در مبادی ورودی بوده و هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص، نظیر بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره‌گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و... به قیمت‌های فوق اضافه می‌شود. 

در مقایسه با مرحله قبلی فروش خودرو‌های وارداتی (اسفند ۱۴۰۱) تفاوت‌هایی وجود دارد که اصلی‌ترین آن، مشخص بودن خودرو‌های ثبت‌نامی است.

در نهایت، سناریوی دیگری که در مورد فروش جدید مطرح است، هدف وزارت صمت برای جلوگیری از حواله‌فروشی خودرو‌های وارداتی است. در حال حاضر بازار فروش حواله و اولویت دریافت خودرو‌های وارداتی داغ است و امکان دارد سیاستگذار دنبال این باشد که متقاضیان خرید حواله را به سمت خودرو‌های مازاد بکشاند. 

به‌هرحال، این امکان وجود دارد که متقاضیان حواله‌های خودرو‌های وارداتی، از طرح فروش «مازاد»‌ها، استقبال کرده و خرید خودرو را به حواله ترجیح دهند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها