رئیس سازمان توسعه تجارت ایران:

افزایش میزان تعرفه‌ها خودروهای وارداتی بعید است



به گفته معاون وزیر صمت، تعرفه واردات خودروهای کارکرده در کارگروه‌ تخصصی جمع‌بندی و اعلام می‌شود، اما پیشنهاد ما این است که همین تعرفه‌های فعلی برای خودروهای کارکرده مصوب شود.
    

به گزارش صبح ساحل، مهدی ضیغمی امروز در بازدید از نمایشگاه تحول صنعت خودرو در مورد توقف ثبت سفارش خودرو‌های وارداتی، گفت: با توجه به توافقی که با بانک مرکزی انجام شده است، می‌توان واردات را از محل سایر ارز‌ها انجام داد. البته توقف فعلی در ثبت سفارش واردات خودرو با هر منطقی که آنجام شده باشد، آسیب‌زا است.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه ثبت سفارش خوبی تاکنون انجام شده است، گفت: در حال حاضر حدود ۱.۵ تا ۱.۸ میلیارد دلار ثبت سفارش فعال خودرو داشته‌ایم و این رقم می‌تواند به حدقل ۲.۵ میلیارد دلار برسد تا خودرو‌های مورد پسند مردم وارد شود و منجر به تنظیم بازار شود.

معاون وزیر صمت درباره تعرفه واردات خودرو‌های کارکرده اظهار داشت: ترجیح این است که تعرفه‌های فعلی مصوب شود البته باید در این باره به جمع‌بندی برسیم بعید می‌دانم که تعرفه‌ها افزایش یابد مگر اینکه شرکت‌ها اعتراض کنند.

وی افزود: خیلی از شرکت‌ها به دنبال افزایش تعرفه خودرو‌های کارکرده هستند تا به واردات خودرو‌های نو آسیبی وارد نشود. پیشنهاد من نیز آن است که همین تعرفه‌های فعلی برای خودرو‌های کارکرده مصوب شود.

آئین نامه واردات خودروهای کارکرده

آئین نامه واردات خودروهای کارکرده در هیأت دولت تصویب شد که بر اساس تبصره یک ماده ۶ این آئین نامه، «پیشنهاد نرخ سود بازرگانی خودروهای وارداتی کارکرده توسط کمیته -متشکل از وزارت صمت، وزارت امور اقتصادی، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه- دارایی آئین نامه اجرایی قانون مقررات واردات و صادرات مصوب ۱۳۷۳ و اصلاحات بعدی به هیأت وزیران، به نحوی خواهد بود که ضمن کاهش قیمت خودروهای یاد شده، از شکل‌گیری هر گونه امتیاز ویژه اقتصادی برای واردکنندگان جلوگیری کند.»

بر این اساس، با توجه به اینکه هنوز در مورد تعرفه واردات خودروهای کارکرده تصمیم نهایی اخذ نشده و فعلاً بنا بر تعرفه‌های فعلی است در جدول زیر طبق آخرین مصوبه‌های هیأت وزیران و قانون بودجه سال ۱۴۰۳، تعرفه خودروها به تفکیک نوع خودرو و حجم موتور و قوای محرکه آمده است.

جزییات تعرفه وارات خودرو در سال ۱۴۰۳

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها