مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در غرفه صبح‌ ساحل:

توسعه زیرساخت‌های اسکله پهل


نویسنده: سامیه طهورنیان

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در بازدید از غرفه صبح ساحل در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران واقع در مصلی تهران، به گفت و گو با خبرنگاران پرداخت و از اجرایی شدن طرح تردد خودرو منطقه آزاد قشم به بندرعباس خبر داد و برنامه‌های این سازمان را در جهت کاهش مشکلات ازدحام ورود خودرو گردشگر به جزیره را تشریح کرد. 
«عادل پیغامی»،مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به مطالبه مستمر مردم قشم برای آزادسازی تردد خودرو منطقه‌ آزاد گفت: در سفر اخیر رئیس جمهور این نیاز مهم مردم قشم که بارها از سوی مردم جزیره مطالبه شده بررسی شد؛ زیرا برخی از قشموندان عزیز مجبورند برای رفع مشکلات خود به شهر بندرعباس یا دیگر نقاط هرمزگان سفر کنند یا در برخی از مواقع که شرایط بحرانی یا بدی آب و هوا است نیازمند به استفاده از خودرو خود هستند.
پیغامی افزود: این مسئله با جدیت و درخواست‌های استاندار هرمزگان پیگیری شد و از سویی رئیس جمهور به این موضوع نگاه مثبت داشتند و مسئله در وزارتخانه مطرح شد.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: سپس دستورات لازم در این خصوص نیز ابلاغ و رفع موانع قانونی آن نیز انجام شده است. ما منتظریم که آیین‌نامه اجرایی این اتفاق مهم به زودی ابلاغ شود.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: همه ساله با آغاز تعطیلات نوروزی، جزیره قشم مملو از جمعیت گردشگری است که از نقاط مختلف میهن اسلامی با هدف استفاده از هوای کاملا بهاری، سایت‌های منحصر به‌فرد گردشگری، سواحل زیبا و مراکز تجاری آن، راهی این منطقه در جنوبی‌ترین نقطه کشور می‌شوند.
پیغامی افزود: در بهمن ماه امسال با افزایش ۳۵ درصدی ورود مسافر و خودرو به جزیره قشم مواجه شدیم و ناهماهنگی‌های متعددی رخ داد که یک بخشی از این ناهماهنگی‌ها و ازدحام جمعیت یا به خاطر نبود زیر ساخت‌ها در سمت بندر پهل بود و بخش دیگر نیز به زیرساخت‌های اتصال بندر لافت و بندر پهل برمی‌گردد. پیغامی افزود: سازمان منطقه آزاد قشم متولی بنادر این جزیره است که در بندر لافت تمهیداتی اندیشیده شده است؛ اما در سمت بندر پهل زیرساخت‌ها مشکل دارد و رمپی که ساخته و آنجا قرار داده شده ظرفیت آن برای ۱۰۰۰ خودرو است، نه ۳۵ هزار خودرو.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم عنوان کرد: تجهیز و افزایش بندر پهل یک مسئله زمانبر است و سرمایه‌گذاری کلانی لازم دارد. در شرایط کنونی که همدلی و همکاری وجود دارد و با صحبت‌هایی که شده، مقررشده برنامه‌هایی برای افزایش ظرفیت بندر پهل انجام شود و به زودی یک لاین و یک رمپ اضافه می‌شود تا این مشکلات حل شود.پیغامی تصریح کرد: هم‌اکنون رمپی که در بندر پهل نصب شده، رمپی است که سپاه پاسداران آن را احداث کرده است و با همکاری منطقه آزاد قطعاً پیشرفت‌هایی خواهد کرد.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم در خصوص مشکل آب جزیره قشم پاسخ داد: واقعیت این است که مشکل آب در جزیره قشم یک مشکل اساسی است؛ اما مشکل آب به طور کل یک بحران جهانی است و بخش عمده‌ای از کشور با تنش آبی دست و پنجه نرم می‌کنند اما واقعیت این است که جزیره قشم با فوق تنش آبی مواجه است.
عادل پیغامی ادامه داد: سازمان منطقه آزاد قشم عهده‌دار مدیریت آب شهر قشم و ۵ روستای اطراف آن است در این رابطه منطقه آزاد در سال جاری اقدامات شاخصی در حوزه آب انجام داده است و ۶۰۰۰ متر مکعب به ظرفیت آب شیرین کن جزیره قشم افزوده است.مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: سال گذشته نیز ۳۵۰۰ متر مکعب افزوده شد که مجموعا این دو عدد، افزایش ظرفیت آب شیرین‌کن قشم را 50 درصد افزایش داده که برابر با افزایش ظرفیت در ۳۰ سال گذشته بوده است.
عادل پیغامی یادآور شد: با توجه به حجم گردشگری که وارد جزیره قشم می‌شود نه تنها آب کفاف نمی‌دهد بلکه جاده‌ها و ظرفیت‌های اسکله و خدمات درمانی منطقه آزاد قشم ما نیز پاسخگو نیست.
 وی افزود: سازمان منطقه آزاد قشم در حد امکان، مسئولیت اجتماعی خود را انجام داده است و در هفته گذشته نیز با سفیر ژاپن در تهران رایزنی‌هایی شده تا ضمن همکاری‌ها  این بحران کمتر شود.
روزنامه صبح ساحل
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها