راه‌اندازی اولین موزه صحرایی دَر‌های قدیمی ایران در بندر تاریخی لافت؛

دَری به دیریا و اَفتو


نویسنده: معصومه نعمتی

اولین موزه صحرایی در‌های قدیمی ایران در بندر تاریخی لافت راه‌اندازی شد. 
 
به گزارش صبح ساحل، بندرتاریخی لافت در جزیره قشم را به بادگیرهای زیبا و غروب دل‌انگیزش می‌شناسیم؛ اکنون در این بندر تاریخی دَری جدید به روی شهر، دریا و غروب باز شده است. 
«محمد آتشین‌ماه»، شهردار این بندر تاریخی در گفت‌وگو با صبح ساحل از راه‌اندازی اولین موزه صحرایی دَر‌های قدیمی ایران در بندر تاریخی لافت خبرداد و گفت: ما با بهره‌گیری از افسانه‌های کهن در بندر لافت این موزه را با 7 دَر چوبی قدیمی راه‌ا‌ندازی کردیم. 
وی افزود: غروب زیبای لافت زبانزد است و حالا با راه‌اندازی این موزه می‌توانیم شهر و غروب را از قابی جدید ببینیم. 
آتشین‌ماه اظهار کرد: باتوجه به قرارگیری پلکانی خانه‌های بندر تاریخی لافت روی شیب تپه، این درها نیز در تپه تاریخی این شهر که نظرگاهی به شهر و دریاست، به شکل پلکانی جانمایی شده است. 
وی با اشاره به اینکه درها با محیط تناسب دارند و هیچ آسیبی به آن وارد نمی‌کنند، افزود: این درها رو به غروب باز می‌شوند و هر در مجموعه‌ای از بادگیرها را در قاب خود جای می‌دهد. 
شهردار بندر تاریخی لافت با بیان اینکه «کودک معمار» در احداث این موزه مشارکت داشته، گفت: کودکان بندرتاریخی لافت که در برنامه‌ای تحت عنوان «کودک معمار» به آموزش و پرورش خلاقیت و استعدادهای آنان پرداخته می‌شود، در روند اجرایی این موزه نیز مشارکت داشتند و با مفاهیم اندازه‌گیری، مهندسی و گردشگری آشنا شدند. 
آتشین‌ماه بر اینکه موزه درهای قدیمی، جاذبه‌های گردشگری بندر تاریخی لافت را دوچندان می‌کند، تاکید کرد و افزود: مردم لافت می‌توانند در صورت تمایل، درهای قدیمی خود را چنانچه از آن‌ها استفاده‌ نمی‌کنند، به این موزه اهدا کنند تا بتوانیم موزه را گسترش دهیم.
  راه‌اندازی اولین موزه صحرایی دَر‌های قدیمی ایران در بندر تاریخی لافت
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها