افزایش ۱۶ برابری فروش زمین در کیش



گزارش سازمان حسابرسی حاکی از افزایش ۱۶ برابری فروش زمین توسط سازمان منطقه آزاد کیش است. درآمدهای این منطقه از محل فروش زمین نیز حدود ۱۵۰درصد رشد داشته است.

              

به گزارش صبح ساحل، بررسی گزارش سازمان حسابرسی کشور نشان می‌دهد سازمان منطقه آزاد کیش در دوره 6 ماه منتهی به شهریورماه سال گذشته از محل فروش زمین حدود 150 درصد افزایش درآمد در مقایسه با مدت مشابه سال 401 داشته است.

به گزارش صبح ساحل، بر این اساس درآمد حاصل از فروش زمین در مدت یاد شده 6625703 میلیون ریال معادل 662 میلیارد و 570 میلیون تومان بوده که حاکی از رشد حدود 150 درصدی دارد.

درآمدهای منطقه آزاد کیش در 6 ماه منتهی به سال 1401 حدود 266 میلیارد و 704 میلیون تومان بوده است.

درآمدهای سازمان مذکور از محل تمدید دوره ساخت فروش زمین و اجاره زمین به ترتیب حدود 118 و 108 میلیارد تومان بوده است.

در بخشی از گزارش سازمان حسابرسی درباره نحوه فروش زمین آمده است؛

«با توجه به ماده 11 از فصل سوم قانون و مقررات مناطق آزاد تجاری-صنعتی بهای فروش هر متر مربع زمین با در نظر گرفتن موقعیت اقتصادی و کاربری به‌علاوه هزینه آماده‌سازی از قبیل تفکیک، تسطیح، خاکبرداری،‌ خیابان‌بندی و زه‌کشی توسط سازمان تعیین می‌شود.

نرخ‌گذاری و نحوه فروش زمین بر اساس مصوبات کمیسیون اقتصادی و ارزشیابی تعیین و به‌فروش می‌رسد. از خرداد 1391 تمام مصوبات کمیسیون امور اقتصادی و ارزشیابی زمین به تصویب هیئت مدیره سازمان نیز رسیده است.

فروش زمین توسط سازمان با ارائه طرح از سوی خریدار،‌ احراز تمکن مالی وی و تصویب در کمیسیون اقتصادی و ارزشیابی زمین صورت می‌پذیرد. ضمناً فروش زمین‌های کمتر از 1000 مترمربع توسط شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه کیش از طریق مزایده و بالاتر از نرخ‌های مصوب سازمان انجام می‌گیرد.

نرخ‌های فروش زمین هر سال بر اساس مصوبه کمیته ارزیابی زمین سازمان صورت گرفته و به نرخ مصوب روز زمان واگذاری محاسبه می‌شود. افزایش 16 برابری فروش زمین سازمان منطقه آزاد کیش نسبت به سال قبل به دلیل‌ افزایش فروش است.»

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها