ممنوعیت صید هامور ماهیان از اول فروردین تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۳ در آب‌های خلیج‌فارس



مدیرکل شیلات هرمزگان، با اشاره به برنامه ممنوعیت صید برخی آبزیان در آب‌های این استان، گفت: طبق مصوبه کمیته مدیریت صید شیلات، صید هامور ماهیان از اول فروردین تا پایان اردیبهشت سال ۱۴۰۳ در آب‌های این استان ممنوع است.

    

به گزارش صبح ساحل، مسعود بارانی روز سه‌شنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: همچنین براساس این تقویم، صید حلوا سفید از ۱۵ فروردین تا پایان اردیبهشت و صید ماهی حلوا سیاه و شوریده نیز از اول اردیبهشت تا پایان خرداد ۱۴۰۳ در صیدگاه‌های این استان واقع در آبهای نیلگون خلیج‌فارس و دریای عمان ممنوع اعلام شده است.

وی، زمان ممنوعیت صید میش ماهیان در آبهای هرمزگان را نیز از ۱۵ مرداد تا پایان شهریور سال جدید اعلام کرد و گفت: ممنوعیت صید در روش مشتا نیز از ۱۶ فروردین تا پایان اردیبهشت سال جدید است.

مدیرکل شیلات هرمزگان تصریح کرد: صید میگو نیز در تمام طول سال به جز فصل صید (حدود اوایل مهرماه به مدت ۴۵ روز) ممنوع است و هرگونه صید، خرید، فروش، حمل و نگهداری این آبزیان در زمان ممنوعیت جرم محسوب شده و از طریق مراجع قضایی قابل پیگرد است.

بارانی، با تاکید بر رعایت تقویم فصول ممنوعیت صید اظهار کرد: شیلات هرمزگان همه ساله با توجه به فصل تخم ریزی آبزیان به‌ویژه گونه های ارزشمند در فصل بهار، نسبت به اعلام زمان ممنوعیت صید اقدام و اطلاع رسانی می‌کند.

وی همچنین با بیان اینکه تشدید برخورد با صید و صیادی مخرب و غیرمجاز به‌ویژه استفاده از ادوات صیادی مخرب پرساین ماهیان تجاری و ترال را در دستورکار یگان حفاظت منابع شیلات آبزیان قرار داد، تصریح کرد: بی شک ذخایر آبزیان انفال بوده و انقراض و آسیب به هرگونه آبزی در دریا خساراتی جبران ناپذیر و مخرب است

بارانی همچنین افزایش گشت‌های کنترلی صید غیرمجاز با تجمیع نیروهای یگان از سراسر استان را در دستورکار یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان قرار داد و تاکید کرد: پویایی و فعالیت یگان حفاظت منابع آبزیان باوجود کمبود نیرو و منابع مشهود است، اما باید با همه محدودیت‌ها شاهد ارتقای فعالیت‌ها و و حفاظت از ذخائر باشیم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها