شمار قربانیان زمین‌لرزه تایوان به ۱۲ نفر رسید



درحالیکه شمار قربانیان زمین‌لرزه قدرتمند ۷.۲ ریشتری در تایوان به ۱۲ نفر رسید، امدادگران با خطر رانش زمین و ریزش سنگ مواجه هستند.

ایرنا نوشت: امدادگران در تایوان امروز (جمعه) درحالی در جستجوی افراد مفقودی هستند که با خطر رانش زمین و ریزش سنگ بیشتر مواجه شدند.

پس از زلزله ۷.۲ ریشتری روز چهارشنبه که بخش کم جمعیت و به طور عمده روستایی در شهرستان «هوالین» را لرزاند، جستجوگران ۲ جسد دیگر را کشف کردند.

بر اساس این گزارش، صدها نفر در یک پارک ملی در حالی که تخته سنگ‌ها از کوه‌ها با سرعت به پایین می‌افتادن و جاده ها را مسدود می‌کردند، گیر افتادند.

رهبر یک تیم جستجو که به عملیات نجات کمک می‌کند، گفت: باران، خطر ریزش سنگ و رانش زمین را افزایش می‌دهد که در حال حاضر بزرگترین چالش است.

وی ادامه داد: این عوامل غیرقابل پیش‌بینی هستند، به این معنی که نمی‌توانیم از تعداد روزهای مورد نیاز برای عملیات جستجو و نجات اطمینان حاصل کنیم.

آتش‌نشانی تایوان شمار مفقودان را ۱۸ نفر اعلام کرد که سه نفر از آنها افراد خارجی با ملیت استرالیایی و کانادایی هستند.

گفتنی است؛ تایوان بامداد چهارشنبه توسط شدیدترین زمین لرزه این جزیره در ربع قرن گذشته لرزید، زمین لرزه ای به بزرگی ۷.۴ ریشتر که منجر به کشته شدن دست‌کم هفت نفر، زخمی شدن بیش از ۷۰۰ نفر و گرفتار شدن ده‌ها نفر شده است. مرکز زمین‌شناسی آمریکا اعلام کرد که مرکز این زلزله ۱۸ کیلومتری جنوب شهر «هوالین» تایوان است و در عمق ۳۴.۸ کیلومتری زمین رخ داده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها