خواص شگفت انگیز تخم کتان


نویسنده: راضیه نیرومند

تخم کتان یکی از دانه هایی با فواید بسیاری زیادی است. افزودن دانه تخم کتان به رژیم غذایی روزانه سبب افزایش سلامتی قلب و سلامت سیستم گوارش می شود، از طرفی دانه های تخم کتان سبب کنترل وزن شده و پیشگیری کننده از سرطان نیز می باشند. 
کسانی که به فکر از بین بردن چربی های شکمی خود هستند می توانند این دانه را در رژیم غذایی خود بگنجانند.بهتر است 30دقیقه قبل از خوردن وعده غذایی این دانه را مصرف کنید. زیرا خوردن تخم  کتان  سبب احساس سیری در افراد و در نتیجه کم خوری و کنترل اشتها می شود.همچنین از دیگر فواید این دانه می توان به تثبیت قند خون، جلوگیری از پوکی استخوان و تقویت سیستم ایمنی بدن نیز اشاره کرد.تخم کتان حاوی ریزمغذی های زیادی همچون فیبر خوراکی، منگنز، ویتامین B1 و اسیدچرب ضروری آلفالینولینک اسید که به امگا 3 معروف است، می باشد. 
  

چگونه تخم کتان را مصرف کنیم ؟

بهتر است از خرید پودرهای آماده اجتناب کنید و خودتان دانه های آن را در منزل آسیاب کنید.زیرا  تخم کتان یک دانه روغنی است وخرید تخم کتانی که قبلاً آسیاب شده، ممکن است گذشت زمان سبب اکسیده شدن آن شده باشد.سعی کنید پودر تخم کتان را در دمای اتاق نگهداری کنید. می توانید یک قاشق سوپ خوری در روز را در وعده غذایی خود قرار دهید اما توجه داشته باشید از آنجایی که تخم کتان حاوی فیبر بالایی می باشد، برای وارد کردن آن در رژیم غذایی خود از میزان کم(قاشق چای خوری) شروع کنید و به تدریج آن را افزایش دهید.
  

چه کسانی از مصرف تخم کتان پرهیز کنند؟

مردانی که در معرض خطر ابتلا به سرطان پروستات می باشند، افرادی که دارای روده التهابی و تحریک پذیر می باشند و همچنین زنان باردار و مادران شیرده نباید تخم کتان  مصرف کنند.

روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها