سد جگین به مرحله سرریز رسید



مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان از سرریز شدن سد جگین با حجم مخزن ۲۱۴ میلیون مترمکعب خبر داد و گفت: حجم کل سرریز این سد ۱۲۵ هزار متر مکعب است.

 

به گزارش صبح ساحل، جمشید عیدانی امروز اول اردیبهشت در جمع خبرنگاران با اشاره به آبگیری ۷۱٫۵ میلیون مترمکعبی سدهای استان گفت: در حال حاضر سدهای شمیل و نیان ۳٫۵ میلیون مترمکعب، استقلال میناب ۲ میلیون مترمکعب، سرنی یک میلیون مترمکعب و جگین ۶۵ میلیون مترمکعب آبگیری شده است.

وی عنوان کرد: میزان بارش تجمعی در این استان از ابتدای سال آبی تاکنون ۱۳۶٫۳ میلی‌متر بوده و شاهد افزایش ۴۲ درصدی بارندگی‌ها در این بازه زمانی هستیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان افزود: در ایستگاه سران ۹۵ میلی‌متر، خرگوشی ۹۳٫۵ میلی‌متر، گوهران ۹۱٫۵ میلی‌متر و شیبکوه ۹۰ میلی‌متر، بیشترین میزان بارش به ثبت رسیده است.

وی در خصوص اقدامات انجام شده در شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان برای جلوگیری از بروز خسارات احتمالی در شرایط تشدید بارندگی‌ها توضیح داد: پیرو پیش‌بینی‌های بارندگی که توسط سازمان هواشناسی اعلام شد، بر اساس نظام‌نامه سیلاب در ۲ جلسه متوالی در روزهایی ابتدایی هفته جاری، جلسه مدیریت بحران و کمیته‌های مرتبط با آن برگزار و تصمیمات لازم برای ایجاد آمادگی سدها، تاسیسات و رودخانه‌ها و سایر موضوعات مرتبط اتخاذ شد.

این مسئول گفت: از مهمترین مصوبات این ۲ جلسه می‌توان به آگاه سازی پیمانکاران طرح های در دست اجرا برای خارج کردن ماشین آلات از بستر رودخانه‌ها، اطلاع رسانی و آگاه سازی مقامات استانی و شهرستانی، استقرار کامل نیروهای انسانی حاضر در سدها و تاسیسات آبی در محل خدمت، تخلیه رسوب از سدهای هرمزگان، لغو همه مرخصی کارکنان، اطلاع رسانی‌های عمومی به مردم و … اشاره کرد.

عیدانی تاکید کرد: علاوه بر اقدامات فنی و آمادگی نیروهای انسانی مستقر در سدها و تاسیسات، اطلاع‌رسانی‌های لازم نیز از طریق صدا و سیما، فرمانداری‌ها و فضای مجازی صورت گرفت تا شرایط پیش رو با کمترین خسارت رفع شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان یاد آور شد: پیرو پیش‌بینی‌های بارندگی که توسط سازمان هواشناسی اعلام شده بود، اقدامات لازم برای مدیریت سیلاب احتمالی انجام و برهمین اساس دریچه تحتانی سد جگین هرمزگان نیز پیرو مصوبات جلسه مدیریت بحران شرکت، باز شد تا با تخلیه بخشی از آب ذخیره شده پشت سد آمادگی لازم برای مدیریت سیلاب فراهم شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها