ناخدایان بندر تاریخی لافت برای احیای مسیر هوبادی به بندرخمیر سفر می‌کنند

عزیمتی از دیار بادگیرها به سرزمین تالابی


نویسنده: معصومه نعمتی

در امتداد سلسله سفرهای ناخدایان بندر تاریخی لافت به سایر شهرهای هرمزگان در جهت احیای اشتراکات فرهنگی و تاریخی، لنج این ناخدایان امروز در سومین سفر دریایی از این سلسله سفرها و تحت عنوان «احیای مسیر هوبادی» در جهانشهر تالابی بندرخمیر پهلو خواهد گرفت.
به گزارش روزنامه صبح ساحل، «محمد آتشین‌ماه»، شهردار بندر تاریخی لافت در تشریح این خبر گفت: به دنبال رجوع به حافظه شهر برای شناخت شهر و آن‌چه که از ما می‌خواهد، خاطرات، روایت‌ها، نحوه زندگی مردم، فرهنگ، تمدن، تجارت، اقتصاد و غیره را از حافظه شهر استخراج کرده‌ایم.وی افزود: بنابراین هر رویدادی که در بندر تاریخی لافت برگزار می‌شود برآمده از حافظه شهر است.
آتشین‌ماه اظهار کرد: پیش از این طی 2سفر دریایی به بندرعباس و بندر تاریخی کنگ درصدد احیای اشتراکات تاریخی و فرهنگی و ارتباطات گذشته مردمان این بنادر با یکدیگر برآمدیم.شهردار بندر تاریخی لافت با اشاره به ارتباطات گذشته مردم لافت با بندرخمیر، افزود: امروز، 19 اردیبهشت‌ماه در سفری به بندرخمیر (سومین سفر از مجموعه سفرهای استخراج‌شده از حافظه تاریخی لافت) تصمیم بر احیای مسیر هوباد (آبگرم) همچون گذشته داریم.
آتشین‌ماه در بیان رویکردهای این سفر گفت: احیای مسیر هوبادی و دوستی‌های قدیمی مردم لافت و بندرخمیر از رویکردهای این سفر است.
وی با بیان اینکه احیای مراودات قدیم شهرها منجر به شتاب گرفتن روند توسعه می‌شود، اضافه کرد: از دیگر رویکردهای این سفر می‌توان به برگزاری نمایشگاه صنایع دستی لافت در بندرخمیر برای استحکام بخشیدن به اشتراکات فرهنگی این 2 شهر و همچنین جنبه اقتصادی آن اشاره کرد. شهردار بندر تاریخی لافت با اشاره به اینکه هدف نهایی ما کمک به اقتصاد این شهرهاست، اظهار کرد: در نظر داریم پیش از آن‌که با آفریقا خواهرخواندگی داشته باشیم، باتوجه به اشتراکات فرهنگی، مراودات گذشته را با بندرخمیر احیا کرده و با این بندر خواهرخوانده شویم.
گفتنی است؛ 10آبان‌ماه سفری بین بندر تاریخی لافت و بندر تاریخی کنگ برقرار شد. رویکرد آن سفر تجدید دیدار ناخدایان این 2 بندر تاریخی بود. ۱۸ دی‌ماه نیز ناخدایان لافت با تنها لنج بادبانی ایران از بندر لافت به بندرعباس سفر کردند؛ در این سفر از برندینگ بندر تاریخی لافت رونمایی شد.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها