ملی‌پوش اروگوئه در جدیدترین غول میلیاردر عربستانی!



باشگاه القادسیه عربستان امروز به صورت رسمی کار خود در بازار نقل و انتقالات تابستانی را آغاز کرد.

  

   

به گزارش صبح ساحل، یک سال پیش بود که غول بزرگ نفتی عربستان یعنی شرکت آرامکو به عنوان بخشی از پروژه سرمایه‌گذاری و خصوصی‌سازی در باشگاه‌های ورزشی که توسط ولیعهد سعودی‌ها یعنی محمد بن سلمان طرح‌ریزی شد، از خرید باشگاه القادسیه عربستان خبر داد.

باشگاهی که در لیگ دسته اول حضور داشت ولی با خرید چندین ستاره خارجی، توانست به راحتی عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داده و برای فصل بعد، به لیگ حرفه‌ای صعود کند.

آرامکو یک شرکت دولتی نفت و گاز طبیعی بوده که دومین شرکت بزرگ جهان از نظر درآمد محسوب می‌شود. این شرکت بارها و بارها به بزرگترین سود سالانه در تاریخ شرکت‌های جهانی دست یافته است. عربستان سعودی آرامکو، دومین ذخایر بزرگ اثبات شده نفت خام جهان با بیش از 270 میلیارد بشکه (43 میلیارد متر مکعب) و بزرگترین تولید روزانه نفت در بین تمام شرکت‌های تولیدکننده نفت است.

در 11 دسامبر 2019، معاملات سهام این شرکت در بورس اوراق بهادار تداول آغاز شد. سهام به 35.2 ریال سعودی افزایش یافت که ارزش بازار آن را در حدود 1.88 تریلیون دلار آمریکا به ارمغان آورد و در روز دوم معاملات از مرز 2 تریلیون دلار فراتر رفت. در سال 2023 بود که نشریه معتبر فوربس، آرامکو را به عنوان دومین شرکت بزرگ عمومی در جهان رتبه‌بندی کرد.

  

2025711

  

حالا این شرکت با خرید باشگاه القادسیه، در تلاش است تا وارد رقابت سخت با دیگر تیم‌های متمول عربستانی یعنی الهلال، النصر، الاهلی و الاتحاد شود. آنها در نخستین گام، با بازیکن ملی پوش اروگوئه‌ای یعنی ناهیتان ناندز به توافق رسیدند، بازیکنی که 121 بار در سری آ ایتالیا برای کالیاری به میدان رفته است.

ناندز با عقد قراردادی سه ساله راهی این تیم شد. این نخستین خرید تابستانی القادسیه است و باید منتظر خریدهای پر سر و صداتری از سوی این باشگاه متمول عربستانی باشیم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها