مروری بر خدمات ارزشمند شهید جمهور در حوزه بهداشت و درمان استان هرمزگان



رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، خدمات دولت مردمی سیزدهم و شهید آیت‌الله رئیسی در حوزه بهداشت و درمان این استان را تشریح کرد.

به گزارش صبح ساحل، «دکتر غلامعلی جاودان»، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در دولت آیت الله رئیسی در استان هرمزگان خدمات بسیار زیادی صورت گرفته است؛ ازجمله در حوزه پروژه‌های عمرانی بهداشتی و درمانی در استان هرمزگان 244 پروژه با ارزش 27هزار و 600 میلیارد ریال افتتاح شده است.

وی افزود: از این تعداد، 190 پروژه بهداشتی، 31 پروژه درمانی و 23 پروژه مربوط به حوزه‌های اورژانس، آموزش، پژوهش و خوابگاه بوده است. از پروژه‌های شاخص حوزه درمان افتتاح بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس با 112 تخت و بیمارستان فارابی بستک با 78 تخت بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اظهار کرد: راه‌اندازی بالگرد اورژانس هوایی در غرب استان هرمزگان و استقرار هواپیمای بال ثابت اورژانس در مرکز استان که بویژه می‌توانند برای 14 جزیره استان مورد استفاده قرار گیرند، از جمله اقدامات صورت گرفته در حوزه اورژانس بوده است.

این مقام مسئول گفت: در حوزه آموزش و دانشجویی، ساخت و راه‌اندازی دانشکده پرستاری و پیراپزشکی از اقدامات مهم این دولت است.

دکتر جاودان با بیان اینکه در دولت سیزدهم 70 قلم تجهیزات سنگین پزشکی به استان وارد شده است، عنوان کرد: این تجهیزات شامل 3 دستگاه MRI در شهرستان‌های پارسیان، قشم و بندرعباس، 3 دستگاه سی‌تی اسکن، 20 دستگاه دیالیز و سایر تجهیزات پزشکی است. ارزش ریالی این تجهیزات حدود 6هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

وی درمورد پروژه‌های درحال احداث افزود: 158 پروژه بهداشتی و 2 بیمارستان بزرگ در حال احداث است. ازجمله این پروژه‌ها می‌توان به بیمارستان 531 تختخوابی با زیربنای 56هزار متر مربع که حدود 85درصد پیشرفت دارد، اشاره کرد. بنا به دستور آیت الله رئیسی این پروژه باید تا پایان سال 1403 به بهره‌برداری برسد. امیدواریم حمایت‌های مالی از این پروژه ادامه پیدا کند و مردم بتوانند به زودی از این خدمت بهره‌مند شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اضافه کرد: همچنین بیمارستان 160 تختخوابی میناب با زیربنای 18350 متر مربع زیر بنا و 75 درصد پیشرفت پروژه، قرار است تا پایان سال 1403 به بهره‌برداری برسد.

وی گفت: پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس نیز در حال ساخت بیمارستان 264 تختخوابی در شهر بندرعباس و در قالب مسئولیت‌های اجتماعی است که این پروژه نیز حدود 75 درصد پیشرفت داشته است.

این مقام مسئول اظهار کرد: از خدماتی که در این دولت و زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان صورت گرفته است، می‌توان به 251میلیون و 484هزار خدمت در حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد که ارزش این خدمات 6هزار و 51 میلیارد ریال برآورد می‌شود. این خدمات در دورترین نقاط استان ازجمله روستاهای بشاگرد به مردم ارائه می‌شود.

دکتر جاودان بیان کرد: از شاخص‌ترین اقدامات صورت گرفته در دولت مردمی، تاسیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شرق استان به مرکزیت شهرستان میناب و دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی غرب استان به مرکزیت شهرستان بندرلنگه است. بنابراین استان هرمزگان علاوه بر دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی در بندرعباس، دارای 2 دانشکده علوم پزشکی در شرق و غرب استان است که کیفیت ارائه خدمات به واسطه راه‌اندازی این دانشکده‌ها ارتقا پیدا می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در پایان گفت: در حوزه جوانی جمعیت در بیمارستان‌های تابعه دانشگاه، خدمات درمان ناباروری ارائه می‌شود. سطح 2 درمان ناباروری در شهرستان‌های میناب، بندرلنگه و بندرعباس و خدمات فوق تخصصی درمان ناباروری در شهرستان بندرعباس فعال شده که از خدمات بسیار مهم و ارزنده دولت است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها