برخی قابلیت‌های هوش مصنوعی iOS 18 فاش شد



سخنرانی اصلی کنفرانس WWDC که این قابلیت‌ها در آن نمایش داده خواهد شد، ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه روز ۲۱ خردادماه برگزار می‌شود.

 

به گزارش صبح ساحل، اپل با iOS 18 قرار است قابلیت‌های هوش مصنوعی را بسیار دیرتر از رقبای خود برای گوشی‌های آیفون ارائه کند. در حالی که احتمالاً بسیاری از این قابلیت‌ها در رویداد WWDC 2024 آینده معرفی خواهند شد، اکنون در گزارش جدیدی ویژگی‌های هوش مصنوعی که احتمالاً در iOS 18 وجود خواهند داشت، فاش شده است.AppleInsider در گزارش خود برخی قابلیت‌های هوش مصنوعی iOS 18 را فاش کرده است. طبق این گزارش و گزارش‌های قبلی، دستیار شخصی سیری (Siri) ارتقاء زیادی پیدا خواهد کرد که شامل موارد زیر است:

پاسخ‌های بهبودیافته: قابلیت‌های تولید پاسخ سیری به‌طور قابل‌توجهی به‌روز خواهند شد و از یک فریم‌ورک پاسخ هوشمند جدید استفاده می‌شود که نهادهایی مانند افراد، شرکت‌ها، رویدادهای تقویم، مکان‌ها، تاریخ‌ها و موارد دیگر را در نظر می‌گیرد.

صداهای پیشرفته: صداهای «طبیعی‌تر» با عملکرد بهتر قابلیت تبدیل متن به گفتار.

کنترل‌های بین دستگاهی: از سیری می‌توان در یک دستگاه برای کنترل پخش در دستگاه دیگر استفاده کرد. مثلاً از طریق اپل واچ محتوای اپل تی‌وی را کنترل. انتظار نمی‌رود این ویژگی تا اواخر سال ۲۰۲۴ ارائه شود.

Catch Up: با این قابلیت کاربران می‌توانند از سیری، یک دید کلی نسبت به نوتیفیکیشن‌های اخیر خود درخواست کنند.

سایر قابلیت‌های هوش مصنوعی iOS 18

علاوه بر این، طیف وسیعی از ویژگی‌های هوش مصنوعی نیز برای برخی اپلیکیشن‌های خاص iOS 18 وجود خواهد داشت. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به «پاسخ‌های هوشمند» اشاره کرد که به کاربران اجازه می‌دهد پیام‌ها و ایمیل‌های خود را به‌صورت خودکار با متن‌های تولیدشده توسط هوش مصنوعی پاسخ دهند.

«رونویسی و خلاصه سازی» دیگر ویژگی هوش مصنوعی است که به اپلیکیشن Notes اضافه خواهد شد و به کاربران ‌اجازه می‌دهد صداها را در این اپ ویرایش کنند، برای آن‌ها زیرنویس تولید کنند و متن را خلاصه کنند. اپلیکیشن Notes همچنین قادر خواهد بود تا معادلات ریاضی را تشخیص دهد و راه‌حل‌هایی برای آن‌ها پیدا کند.

قابلیت اصلاح و ویرایش عکس‌ها با هوش مصنوعی نیز این روزها به گزینه محبوبی تبدیل شده است و اپل نیز با iOS 18 به سراغ آن خواهد رفت. این ابزار که با آن می‌توان بخش‌هایی از یک تصویر را حذف و ویرایش کرد، جایگزین ویژگی فعلی «Retouch» اپل خواهد شد.

در نهایت، visionOS 2 نیز با پشتیبانی از مدل زبانی بزرگ Transformer LM اپل و همچنین یک رابط کاربری بازطراحی‌شده، به مدل پیشگوی متن بهبودیافته مجهز خواهد شد.

انتظار می‌رود تا ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی اپل در جریان سخنرانی اصلی کنفرانس WWDC که ساعت  ۲۰:۳۰ دقیقه (به وقت ایران) و روز ۲۱   خردادماه برگزار می‌شود، نمایش داده شوند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها