اعتبارنامه‌ای که از اعتبار بهارستان کم کرد



صحن مجلس دوازدهم در جریان تصویب اعتبارنامه‌ نمایندگان دچار تنش و درگیری شد و بار دیگر حواشی بازشماری آرا هیئت رئیسه بالا گرفت.
در سومین روزکاری منتخبان دوره دوازدهم مجلس روز پنجشنبه 10 خرداد ماه و در جریان تصویب اعتبارنامه‌ها، بررسی اعتبارنامه «غلامرضا تاجگردون» نماینده مردم گچساران در صحن علنی مجلس موجب جدال لفظی نمایندگان موافق و مخالف شد. ماجرا از این قرار است که با آغاز جلسه علنی مجلس، بررسی گزارش شعب ۱۵گانه پیرامون اعتبارنامه منتخبان در دستور کار قرار گرفت و سخنگوی شعب یک به یک پشت تریبون مجلس حاضر شدند تا گزارش شعب خود را به صحن ارائه کنند. در همین حین برای لحظاتی جلسه علنی مجلس متشنج شد و به یکباره تعدادی از نمایندگان در جایگاه هیات رئیسه و کنار میز نمایندگانی از معاونت قوانین تجمع کرده و صدای داد و فریاد به گوش رسید که تصاویر و ویدیوهای این درگیری در فضای مجازی پربازدید شد.
طبق گفته مالک شریعتی نماینده مردم تهران در مجلس دوازدهم موضوع بحث و درگیری درباره اعتراض به روند بررسی اعتبارنامه‌ غلامرضا تاجگردون نماینده مردم گچساران در مجلس بوده است. شریعتی پس از این جنجال در جمع خبرنگاران مدعی شد که او و علیرضا سلیمی نماینده دیگر تهران در مجلس دوازدهم از سوی غلامرضا تاجگردون مورد تهدید قرار گرفتند و این امر سبب تنش در جایگاه هیات رئیسه شده است. در همین اثنا در سایه جنجال بر سر تصویب اعتبارنامه بود که حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در تذکری خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی، بحث حواشی ایجاد شده پیرامون بازشماری آرای هیات رئیسه مجلس دوازدهم را به میان کشید. 
ایسنا در این باره نوشت: «رسایی معتقد بود که در جلسه غیر علنی پنجشنبه رئیس مجلس، مسأله خطا در شمارش آرای هیات رئیسه را ساده کرده و گفته است که دوستان اتفاقی نیفتاده و یک نماینده جابجا شده‌ است اما اینگونه نیست و مانند این است که بگوییم ۳ هزار میلیارد اختلاس شده است[با صدایی آرام] و چیزی نیست که، [درحالی که باید فریاد زد که] ۳ هزار میلیارد تومان اختلاس شده است». وی در ادامه با صدایی بلند خطاب به قالیباف تاکید کرد که آقای قالیباف! یک نماینده جابجا نشده است بلکه آرای نمایندگان جابجا شده است و یکی دو تا هم جابجا نشده است بلکه در یک مورد ۴۱ رای جابجا شده است درحالی که آن نمایندگان خودشان نیز تقصیر ندارند. قالیباف که ریاست مجلس را بر عهده داشت در پاسخ به تذکر رسایی خاطرنشان کرد که در بحث مربوط به برگزاری انتخابات هیأت رئیسه من هم مانند جنابعالی روی یکی از صندلی‌ها نشسته بودم و هیچ مسئولیت قانونی در برگزاری این انتخابات نداشتم و رئیس محترم و هیأت رئیسه سنی طبق روال قانونی کار خود را انجام دادند؛ خود هیأت رئیسه سنی این کار را انجام داد و نمایندگانی که به عنوان ناظر و شمارش کننده آرا بودند. 
جنجال بر سر بازشماری آرای هیات رئیسه مجلس از روز سه‌شنبه به دنبال اینکه روابط عمومی مجلس در اطلاعیه‌ای از آغاز روند بازشماری آرای اعضای هیات رئیسه مجلس دوازدهم در اجلاسیه اول خبر داد،آغاز شد به گونه‌ای که  این موضوع در فضای مجازی از جمله شبکه ایکس بحث برانگیز بود. در نهایت پس از باز شماری آرای هیات رئیسه، روابط عمومی مجلس در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که تغییر در ترکیب هیات رئیسه مربوط به جایگاه دبیران بوده است.
در هر روی این میزان حواشی آن هم در سه جلسه کاری با توجه به تاکیدات رهبری به منتخبان مجلس در زمینه امیدآفرینی  و دوری از جنجالی‌های سیاسی تنها از اعتبار مجلس دوازدهم کم می‌کند لذا انتظار می‌رود نمایندگان بار دیگر 12 توصیه رهبری را مطالعه کنند. 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها