رصد انتخابات؛

فعلا همان همیشگی‌ها


نویسنده: صبح ساحل

سومین روز ثبت‌نام نامزدهای چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری نیز به آرامی و بدون حاشیه گذشت. سه داوطلب تا ظهر روز شنبه 12 خرداد ماه برای کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری نام‌نویسی کردند. 
«احمد رسولی‌نژاد» نماینده ادوار مجلس، «مسعود پزشکیان» نماینده مردم تبریز در مجلس دوازدهم و وزیر اسبق بهداشت و «وحید حقانیان» معاون سابق دفتر رهبر انقلاب و نماینده ادوار مجلس، افرادی بودند که روز شنبه ثبت‌نام کردند. در ادامه به رصد شنیده‌ها و اخبار انتخاباتی می‌پردازیم.
  

 فتاح نمی‌آید

به‌ دنبال برخی گمانه‌زنی‌ها برای کاندیداتوری «سید پرویز فتاح»، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی ستاد اجرایی فرمان امام بیانیه‌ای صادر کرد. در این بیانیه آمده است که :«آقای فتاح حکم رهبری را مدال افتخار و خدمت در ستاد اجرایی را فرض می‌داند و در انتخابات ریاست‌‌جمهوری کاندیدا نخواهد شد».
  

 زاکانی کاندیداتوری خود را اعلام کرد

«علیرضا زاکانی»، شهردار تهران با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:«بسم رب الشهدا»؛ برخی این پست زاکانی را اعلام کاندیداتوری او دانستند. 
شنیده‌های حاکی از این است که زاکانی شنبه ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری را انجام می‌دهد البته پیش از این یک رسانه‌ اصولگرا از نام‌نویسی زاکانی در روز یکشنبه خبر داده‌ بود. 
  

 معرفی نامزدهای مورد حمایت کارگزاران 

 
به نقل از یک عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی، این حزب قرار است از «محسن هاشمی» و اسحاق جهانگیری برای حضور در انتخابات حمایت کند. 
«سید محمود علیزاده طباطبایی گفت:«محسن هاشمی به عنوان نامزد حزب انتخاب شده، ولی اگر اسحاق جهانگیری ثبت‌نام کند، او به عنوان نامزد حزب به جبهه اصلاحات معرفی خواهد شد».
  

 محسن رضایی می‌آید؟

«محسن رضایی» با کلید واژه وحدت برای پیشرفت از رایزنی خود با مخبر، جلیلی، زاکانی، بذرپاش، قاضی زاده هاشمی و اسماعیلی خبر داد. 
رضایی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «با برادرانم در جبهه انقلاب، آقایان مخبر، جلیلی، زاکانی، بذرپاش، قاضی زاده هاشمی، اسماعیلی و... نشست‌های صمیمانه‌ای داشتم. وحدت میان همه نیروهای انقلاب و استفاده از تمام ظرفیت‌های ملی، یک ضرورت انکارناپذیر برای پیشرفت ایران عزیز است. #وحدت_برای_پیشرفت». 
او در این توئیت تصاویری از چهره‌های مذکور منتشر کرد و جای یک چهره را خالی گذاشته است. برخی از کاربران این اقدام رضایی را «تشکیل کابینه احتمالی» تعبیر کردند.
روزنامه صبح ساحل
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها