پربحث‌ترین‌های هفته


نویسنده: معصومه نعمتی

در «پربحث‌ترین‌های هفته»، به‌مرور اخبار و حاشیه‌هایی که در هفته گذشته پربازدید شده و موردتوجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرارگرفته است، می‌پردازیم.

 

سرنوشت ۸۰ کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری

اسامی ۶ کاندیدای نهایی انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد و همانطور که پیش‌بینی می‌شد محمود احمدی نژاد ردصلاحیت شد اما در اقدامی عجیب صلاحیت علی لاریجانی، مشاور رهبر انقلاب برای دومین بار رد شد.

۸ نفر از این لیست تا قبل از اعلام صلاحیت ها انصراف خود را اعلام کرده بودند و از ۷۲ کاندیدای باقیمانده تنها شش کاندیدا از نگاه شورای نگهبان صلاحیت حضور در مرحله نهایی انتخابات ریاست جمهوری را داشتند. مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، سیدامیر حسین قاضی‌زاده هاشمی و محمدباقر قالیباف رقابت برای رسیدن به پاستور را کلید زدند.

مسعود پزشکیان درحالی در لیست تاییدصلاحیت‌ها قرار گرفته است که دو بار دیگر نیز کاندیدای این انتخابات بوده اما با دست رد شورای نگهبان روبرو شده بود. محمدباقر قالیباف نیز تجربه دو شکست در انتخابات و ۴ دوره کاندیداتوری دارد. او ۵ روز بعد از نشستن بر کرسی ریاست مجلس کاندیدای ریاست جمهوری نیز شد.

غیرمنتظره ترین ردصلاحیت را باید به نام علی لاریجانی نوشت، او که در انتخابات ۱۴۰۰ نیز ردصلاحیت شده بود و حتی رهبری انقلاب آن ردصلاحیت را جفا دانسته بودند اما به نظر می‌رسد عزم این شورای نگهبان برای لاریجانی آنقدر جدی است که نه در آن انتخابات حکم به تایید صلاحیت تغییر کرد نه اینبار حاضر شد علی لاریجانی را واجد شرایط ریاست جمهوری تشخیص دهد./ فرارو

 

فرش‌های «گم» شده سعدآباد چرا و چگونه «جابجا» شدند؟

ماجرای مفقود شدن فرش‌های نفیس مجموعه سعد آباد در دولت سابق با اظهار نظر روز گذشته سخنگوی قوه قضائیه وارد مرحله جدیدی شد.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: برخی از فرش‌هایی که ادعا شده بود سرقت‌شده در سایر دستگاه‌های دولتی پیدا شده. سرقت این فرش‌ها تکذیب می‌شود و درواقع جابجا شده است.

خبرنگار تابناک در گفتگو با یک مقام آگاه به جزییات بیشتری از این خبر دست یافت. بر این اساس، از ۴۸ تخته فرش نفیس سعدآباد ، ۱۶ تخته فرش، در نهاد ریاست جمهوری پیداشده و ۲۵ تخته دیگر از کشور خارج شده و در دفاتر نمایندگی ایران در خارج کشور استفاده می‌شود.

۷ تخته فرش هنوز پیدا نشده ولی اقدامات قضایی برای تعیین تکلیف آن‌ها ادامه دارد. این مقام آگاه اضافه کرد: جمع‌بندی کلی این است که «سرقتی» رخ نداده و ماجرای فرش‌های سعدآباد ناشی از اهمال اداری بوده که باعث شده است اموال دولتی بدون تشریفات از مجموعه سعدآباد خارج شود و البته این موضوع نیز پیگیری می‌شود./ تابناک

 

 

دردسرهای ساعت کاری متفاوت در هرمزگان

سازمان اداری و استخدامی کشور 15 خردادماه اعلام کرد که به‌منظور حفظ پایداری شبکه سراسری برق و کاهش ناترازی تولید و مصرف برق باهدف آسایش شهروندان و عدم وقفه در خدمت‌رسانی، ساعت کاری از 16 خردادماه به 6 الی 13 تغییر می‌یابد؛ اما این بخشنامه در استان هرمزگان اجرایی نشد و مطابق نظر استانداری ساعت کاری از 7 الی 15:15 به 6 الی 14:45 تغییر یافت و این موضوع نارضایتی کارکنان دولت را درپی داشت.

این در حالی است که در برخی ادارآت مطابق بخشنامه کشوری، سیستم‌های سرمایشی از ساعت 13 خاموش می‌شوند و کارکنان مجبورند، یک ساعت و 45 دقیقه باقی‌مانده را در گرمای طاقت‌فرسا سپری کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها