امارات متحده عربی 5 میلیون دلار به سازمان ملل متحد برای تلاش‌های بشردوستانه در سودان کمک می کند


نویسنده: عدنان نگاری

خبرگزاری دولتی امارات متحده عربی گزارش داد که این کشور 5 میلیون دلار برای حمایت به صندوق بشردوستانه سودان (SHF) که توسط سازمان ملل اداره می‌شود، اختصاص خواهد داد.
در توافق با دفتر سازمان ملل متحد برای هماهنگی امور بشردوستانه، کمک امارات متحده عربی به این صندوق  توسط OCHA مدیریت خواهد شد تا دسترسی به منابع مالی برای رسیدگی به حیاتی‌ترین نیازهای بشردوستانه و شرایط اضطراری را تسهیل کند.
مارتین گریفیتس، معاون دبیرکل در امور بشردوستانه و هماهنگ کننده کمک‌های اضطراری، در بیانیه‌ای گفت:«ما عمیقا از دولت و مردم امارات متحده عربی به خاطر حمایت سخاوتمندانه‌ی شما برای کمک به کمک به مردم این کشور سپاس‌گزاریم و ما می‌توانیم حمایت‌های حیاتی خود را از خانواده‌ها و جوامع گرفتار در بحران انسانی بی‌سابقه سودان تقویت کنیم. حمایت طولانی مدت امارات از سودان گواهی بر تعهد ما برای تقویت سودانی مرفه و ارتقای ثبات در منطقه است.» در همین حال، مقامات اماراتی همچنین توافقنامه‌ای را با سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) برای رسیدگی به بحران انسانی در سودان و جلوگیری از خطر قریب الوقوع قحطی امضا کردند. فائو 5 میلیون دلار بودجه از امارات متحده عربی دریافت کرده است که برای پروژه با عنوان «کاهش قحطی در سودان، حمایت از کشاورزان، خردسالان آسیب پذیر متاثر از درگیری و خانوارهای دامدار» هدایت می‌شود.پروژه فائو که قرار است به مدت یک سال اجرا شود، با هدف ارائه کمک‌های کشاورزی، دام و دامپزشکی اضطراری به 275000 خانوار کشاورز خرده مالک و دامدار آسیب پذیر است که تقریباً 1375000 نفر از آن‌ها از این کمک‌ها بهره‌مند می‌شوند.

روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها